Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNaktiyok, Atılhan
dc.contributor.authorKızılel, Seda
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:41Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.20491/isarder.2018.523
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBMk1USTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1378
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, çalışanların algıladıkları örgütsel desteğin, akademik erteleme davranışı üzerindeki etkisinde özyeterlik algısının rolünü incelemektir. Öncelikli olarak; örgütsel destek, akademik erteleme, özyeterlik değişkenleri incelenmiş, daha sonra örgütsel desteğin akademik erteleme üzerindeki etkisi ve bu ilişki üzerinde özyeterliğin bir rol oynayıp oynamadığına bakılmıştır. Araştırmada, 2015 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi’nde çalışan 228 araştırma görevlisinden anket tekniği ile veri toplanmıştır ve bu veriler uygun analizlere tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler doğrultusunda araştırma görevlilerinin algıladıkları örgütsel desteğin özyeterlik algısıyla pozitif, akademik erteleme davranışlarıyla negatif yönlü; özyeterlik algısının akademik erteleme davranışıyla negatif yönlü ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada örgütsel destek algısı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide özyeterlik algısının tam bir aracılık rolü üstlendiği sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe primary aim of this study was to examine the role of self-efficacy perception in the effect of organizational support perceived by employees on their academic procrastination behaviors. Initially; the variables of organizational support, academic procrastination and self-efficacy were examined. Afterwards, the effect of organizational support on academic procrastination and the role of self-efficacy in this relationship were investigated. The data was collected via survey technique from 228 research assistants working at Erzurum Atatürk University in 2015 and the data was analyzed with appropriate methods. The results showed a positive relationship between organizational support and self-efficacy perception while a negative relationship was observed between organizational support and academic procrastination behavior. Additionally, self-efficacy perception was found to be negatively related to academic procrastination behavior. Finally, self-efficacy was found to have a full mediating role on the relationship between perceived organizational support and academic procrastination behavior.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2018.523en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleÖrgütsel Destek ve Özyeterlik Algısının Akademik Erteleme Davranışı Üzerine Etkisi: Araştırma Görevlileri Üzerinde Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeThe Effect of Organizational Support and Self-Efficacy Perception on Academic Procrastination Behavior: An Investigation on Research Assistantsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage267en_US
dc.identifier.endpage285en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster