Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDolgunsöz, Emrah
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:44Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBNE16a3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1407
dc.description.abstractBilinmeyen kelimelerinin anlamlarının içeriksel ipuçları kullanılarak çıkarsanması Yabancı Dil Olarak İngilizce öğrenenler arasında oldukça yaygın bir stratejidir. Bu çalışma göz takibi tekniğini kullarak, (a) okuma sürecindeki aşinalık etkilerinin çıkarsamaya etkilerini; (b) farklı kelime ve seviyelerdeki İngilizce öğrenenlerin çıkarsama başarılarını ve (c) bu çıkarsamaların okuma hızı üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. 72 katılımcıdan elde edilen göz hareketi verilerine göre doğru çıkarsama ve öğrenim kazanımları doğrudan kelime blgisi ve seviye ile ilişkilidir. Dahası, doğru çıkarsama ve öğrenme kazanımları anlamlı iken, bu stratejinin uygulanması okuma hızında azalmaya sebep olmaktadır. İkinci geçiş zamanı ve I-WPM değerleri de önceki çalışmalar ile tutarlı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractInferring unknown word meanings by using contextual clues is a common strategy employed by EFL learners during reading. This study aims to (a) investigate the effect of familiarity on lexical inferences in EFL reading; (b) examine inference efficiency among EFL readers with different levels of vocabulary knowledge and reading proficiency; and (c) use eye-tracking to reveal the effect of lexical inferences on EFL reading rate. According to the eye movement data acquired from 72 EFL learners, accurate inferences and learning gains were driven by vocabulary knowledge and reading proficiency. Moreover, while correct inference rate and learning gains were significant; employing this strategy had a degenerative effect on EFL reading rate. Second pass time and I-WPM were also found to be consistent with previous studies. © 2015 JLLS and the Authors - Published by JLLSen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleUsing Eye-Tracking to Measure Lexical Inferences and its Effects on Reading Rate during EFL Readingen_US
dc.title.alternativeYabancı Dil Olarak İngilizce Okuma Sürecinde Kelime Çıkarım İşlemlerinin ve bu İşlemlerin Okuma Hızına Etkilerinin Göz Takibi ile Ölçülmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster