Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Ömer
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:45Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpneE56ZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1417
dc.description.abstractAraştırmada din alandaki erteleme davranışının mahiyeti, kapsamı, sonuçları ve erteleme davranışı ile baş etme yolları araştırılmıştır. Teorik arka plan bağlamında; genel olarak, ertelemenin ne olduğu, erteleme türleri, erteleme eğiliminin bileşenleri, erteleme döngüsü ve erteleme eğiliminin nedenleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra konu dini sorumluluk alanına taşınmış, dini alanda ertelemenin mahiyeti, kapsamı ve erteleme olgusu ile baş etme yolları araştırılmıştır. Araştırma din eğitiminde inanç-davranış bütünlüğüne engel olan erteleme sorununun çözümüne katkı sunmayı amaçlamıştır. Araştırmada literatür taraması yöntemi kullanılmış olup erteleme eğilimi ve baş etme yolları ile ilgili yapılmış çalışmalar ve araştırma bulguları, konu ile ilgili temel dini kaynaklar referans alınarak ilgili diğer çalışmalarla birlikte yorumlanmıştır. Araştırmada, dini sorumluluk alanındaki erteleme olgusunun bireysel yönleri olduğu kadar toplumsal, zihinsel-entelektüel, ahlaki, ekonomik, mesleki ve eğitimle ilgili boyutlarının da olduğu görülmüştür. Dini alandaki erteleme davranışı ile baş etme yolları olarak; ertelemenin nedenini belirleme, hemen harekete geçme, doğru zaman yönetimi, gelecek zaman algısı, arzuların ertelenmesi, aşırıya kaçmayan eğlence, olumlu mükemmeliyetçilik, olumlu benlik algısı-özsaygı-özyeterlik, motivasyon, değerli olanı seçme, akla uygunluk ve mantıklı duygusallık gibi temel başlıklar öne çıkmıştıren_US
dc.description.abstractThe importance, scope, results of adjournment behavior in the religious field and the ways to deal with the adjournment behavior have been investigated in this study. What the adjournment is, what the types of adjournment are, what the compounds of adjournment inclination are, what the adjournment cycle is and what the adjournment inclination’s reasons are have been emphasized considering theoretical background. Then, the subject has been taken into the field of religious responsibility, the importance of adjournment in the religious field, its scope and the ways to deal with the fact of adjournment have been examined. The study has aimed at contributing to the solution of adjournment problem which is an obstacle for the faith-behavior integrity in the religious education. In the study, the literature review method has been used, the studies which have been conducted on the adjournment inclination, the ways to deal with it, and the research findings have been interpreted considering other relevant studies in the reference of main religious sources related to the topic. In the study, it has been seen that the adjournment fact in the religious responsibility field has the social, mentalintellectual, moral, economic, occupational and educational aspects besides its individual aspects. The ways to deal with the adjournment behavior in the religious field have been reviewed under the titles of “the determination of adjournment’s reason, taking an immediate action, proper time management, the perception of ‘future time’, the adjournment of desires, the temperate entertainment, positive perfectionism, positive self-sense-honour-self-efficacy, motivation, choosing the valuable one, the other strategies to deal with the rationality and logical affectivity and adjournmenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleErteleme Eğilimi ve Baş Etme Yolları Araştırmaları Bulgularının Dini Erteleme Açısından Yorumlanmasıen_US
dc.title.alternativeThe Interpretation of Research Findings on The Adjournment Inclination and The Ways to Deal with It in Terms of Religious Adjournmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage747en_US
dc.identifier.endpage780en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster