Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTosun, Figen Çam
dc.contributor.authorBayram, Arslan
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:45Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNE5qRXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1419
dc.description.abstractNitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseniyle tasarlanan bu araştırma, Eğitim Fakültesi 1. ve 4. Sınıf öğrencileriyle pedagojik formasyon alan öğrencilerin öğretmenliğin uzmanlık gerektiren bir meslek olup olmadığına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bayburt Eğitim Fakültesi 1. ve 4. Sınıf öğrencileriyle 2014-2015 güz döneminde pedagojik formasyon alan öğrencilerin öğretmenliğin uzmanlık gerektirip gerektirmediği konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmak için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Bayburt Eğitim Fakültesi 1. (67) ve 4. Sınıf (75) öğrencileriyle yine bu dönemde pedagojik formasyon alan (75) öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından öğrencilerin öğretmenliğin uzmanlık gerektirip gerektirmediği konusundaki öznel değerlendirmelerini alabilmek için öğretmenlik ve uzmanlaşma konusu ile ilgili 9 sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler uzmanlaşmayı olumlu karşılarken, öğretmenlik mesleğinin bir uzmanlık alanı olduğunu ifade etmektedirler. Eğitim fakültesi öğrencileri farklı fakültelerden mezun olanların öğretmen olarak atanmasına karşı çıkarken pedagojik formasyon öğrencileri doğal olarak bu eğitimi aldıktan sonra öğretmen olarak atanmanın doğru olduğunu düşünmektedirler. Pedagojik formasyon kaldırılmalı ve yalnızca Eğitim Fakülteleri öğretmen yetiştirmelidiren_US
dc.description.abstractCurrent study was designed with phenomenological method of qualitative research methods, which aims to reveal the perspectives of 1st and 4th year students of Education Faculty and pedagogical training students on whether teaching profession requires expertise. Qualitative research methods were used to reveal participants’ views on whether teaching profession requires expertise. The data were collected in 2014-2015 fall term. The study group consists of 1st year students (67) and 4th year students (75) of Bayburt Education Faculty, and pedagogical training students (75). Purposeful sampling was used because 1st year students has met teaching profession recently, 4th year students will graduate and pedagogical training students were selected as they are suitable for appointment. Descriptive analysis technique was used to analyse qualitative data which were obtained from interviews. Additionally, percentage and frequency of responses were calculated. Students express that they have positive views about specialization and teaching profession is an expertise. As education faculty students object to appointment of other faculties’ graduate as teacher, pedagogical formation students think that it is appropriate after they have completed the trainingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı Öğretmenlik Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algılarıen_US
dc.title.alternativeThe Perceptions of Teacher Candidates from Different Programs on Teaching Professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage110en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster