Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Gürkan
dc.contributor.authorYıldırım, Serkan
dc.contributor.authorÇelik, Embiya
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:48Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBNE9ETTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1456
dc.description.abstractTeknolojik yeniliklerin eğitime çok hızlı entegre olduğu günümüzde farklı teknolojilerin öğretimsel potansiyellerinin belirlenmesine yönelik birçok çalışma gerçekleştirilmektedir. Bu teknolojilerden biri de üç boyutlu (3B) yazdırma teknolojisidir. 3B yazıcılar nesnelerin üç boyutlu ve somut hallerinin ortaya konulmasında oldukça etkili araçlardır. Ayrıca teknolojinin gelişimiyle birlikte günlük yaşamda kullanılabilir hale gelmesi de eğitim ortamlarında kullanımı gündeme getirmiştir. Mevcut araştırma kapsamında da günümüzde üzerinde yapılan çalışmaların yoğunlaştığı 3B yazıcıların mevcut durumunun ve eğitim amaçlı kullanımının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç kapsamında mevcut durumu belirlemek için 2003-2017 yılları arasında Web of Science veritabanında 3B yazıcılara yönelik gerçekleştirilen çalışmalar incelenmiştir. Bunun yanı sıra eğitim alanında 3B yazıcılara yönelik çalışmaların incelenmesinde ERIC veritabanındaki çalışmalar da araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında verilerden derinlemesine bilgi elde edebilmek için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiki yöntemlerden (yüzde ve frekans) de faydalanılmıştır. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde son yıllarda 3B yazıcılara yönelik yapılan çalışmaların sayısında ilerleyen bir artışın olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra özellikle sağlık ve mühendislik alanlarında bu teknolojiden sıklıkla faydalanıldığı söylenebilir. Eğitim alanında ise beklenen düzeyde çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Bu durumun oluşmasında mevcut teknolojinin yeni olmasının önemli etkilerinin olduğu düşünülmektedir. Ancak ilerleyen yıllarda okullarda bu teknolojinin sıklıkla kullanılabileceği öngörülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn the current research, it is aimed to determine the current situation of the studies about the 3D printers in the literature and the status of the 3D printers in terms of educational utilization. The content analysis method was used in the study. According to the findings, it can be said that there is a progress in the positive direction from 2003 to 2017, in the studies carried out on the 3D printers. When studies on 3D printers are examined, it is noteworthy that many studies have been carried out especially in the field of health, medicine and engineering. When examining the work carried out on the 3D printers' utilization in the field of education in the WoS and ERIC databases, it has been seen that many studies are particularly oriented towards the development of material, environment or a product. In addition, very little of the studies have examined the instructional effects of 3D printers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleYeni Bir Bakış - 3 Boyutlu Yazıcılar ve Öğretimsel Kullanımı: Bir İçerik Analizien_US
dc.title.alternativeA New Insight – 3D Printers and Their Instructional Use: A Content Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage184en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster