Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPabuçcu, Hakan
dc.contributor.authorKırçoğlu, Tülay
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:48Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-256X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBNE1qSXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1457
dc.description.abstractGünümüzde bireyin yönetim karşısında kazandığıhaklardan biri iyi yönetişim hakkıdır. İyi yönetişimilkelerinin tesis edilmesi için Kamu DenetçiliğiKurumu’nun kurulması, yönetimin iyi niyetli biradımıdır. Nitekim Kamu Denetçiliği Kurumu’nuntemel felsefesi devlete karşı vatandaşı koruyarakidarenin iyi işleyişini sağlamak ve yönetişim ilkelerininuygulanmasını gözetmektir. Yönetişim ilkeleriniuygulayacak olan kamu görevlilerinin kurum hakkındaalgısı ve memnuniyeti bu araştırmanın temelsorunsalıdır. Bu araştırma sorusundan yola çıkarakKDK’nın görev alanına giren kurumlarda görevyapan kamu görevlilerinden oluşan bir örneklembelirlenmiştir. Türkiye geneli yapılan araştırmada1120 kamu görevlisine anket uygulanmıştır. Analizlersonucu elde edilen bulgular KDK yönetimiylepaylaşılmış ve tartışılmıştır. Sonuçlara göre kamugörevlileri, kurumu yüksek oranda tanımakta veolumlu algı sergilemektedir. Kurum hakkında algıve memnuniyet arasında yüksek düzeyde pozitifyönlü bir ilişki vardır. Demografik değişkenler açısındanelde edilen sonuçlarda ise kurum algısı yaşgrupları açısından önemli farklılıklar göstermektedir. KDK’ya göre kurumun önündeki en önemliengel, ülkemizde hak arama kültürünün yaygınolmaması ve kurumun tanınmamasıdır.en_US
dc.description.abstractToday, one of the rights gained by the individualagainst the administration is the right to goodgovernance. The foundation of the OmbudsmanInstitution for the establishment of good governanceprinciples is a well-meaning step of management.In fact, the main philosophy of the OmbudsmanInstitution is to provide the good functioning of theadministration and to ensure the implementation ofthe principles of good governance by protecting thecitizens against the state. The main problematic ofthis research is the perception and satisfaction of thepublic officials who will implement the principles ofgood governance about the institution. Based on thisresearch question, a sample of public officials workingin institutions within the scope of the OmbudsmanInstitution is identified. The questionnaire wasconducted with 1120 public officials throughoutTurkey. The findings of the analyzes were sharedand discussed with the Ombudsman Institutionmanagement. According to the results, publicofficials recognize the institution at a high rate andhave a positive perception. There is a high positiverelationship between perception and satisfactionabout the institution. In the results obtained interms of demographic variables; The perception ofinstitution varies significantly in terms of age groups.According to the Ombudsman Institution, the mostimportant obstacle in front of the institution is thatthe culture of claiming right is not widespread in ourcountry and the institution is not recognized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.titleİYİ YÖNETİŞİM İLKELERİ BAĞLAMINDA KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU: KAMU GÖREVLİLERİ ALGISIen_US
dc.title.alternativeTurkish Ombudsman Institution in the Context of Good Governance Principles: Perception of Public Officialsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOmbudsman Akademiken_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage329en_US
dc.identifier.endpage362en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster