Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞentürk, Mustafa
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:51Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-9052
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMU1USXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1480
dc.description.abstractGenel olarak bireylere kendi iradeleriyle istenen davranışların kazandırılması şeklinde tanımlanan eğitim ile ekonomik ve siyâsî ilerleme veya gerileme kavramları arasında diyalektik bir ilişki söz konusudur. Başka bir deyişle eğitim, toplumların ilerlemelerinin ya da geri kalmalarının başlangıçta sebebi sonraları ise sonucudur. Bu yaklaşıma göre 18. yy.dan itibaren Osmanlı Devleti'nin şahsında İslâm medeniyetinin en önemli gerileme nedenlerinden biri olarak eğitim sisteminin bozulması, kalkınma yolundaki ilk çare olarak da eğitim sisteminin ıslahı gösterilmiştir. Küresel ölçekli çalkantıların cereyân ettiği ve İslâm medeniyetinin yenilgisini ilan ettiği bir dönemde yaşamış olan Mûsâ Cârullah böyle düşünen mütefekkirlerdendir. Cârullah'ın eğitim ile ilgili görüşlerini serdettiği eserlerinden biri de Târîhu'l-Kur'ân ve'l-Mesâhıf'tir. Makalemiz, Cârullah'ın adı geçen eserindeki eğitim üzerine görüşlerini incelemek amacını taşımaktadıren_US
dc.description.abstractThere is a dialectic relation between the concepts of the economic/political development or recession and the education which is generally described as obtaining desired behaviors to individuals by their own will. In another words, education, at the beginning is the reason of development and recession and at the end it is result of them. According to this approach, since eighteenth century, education system has been pointed as the one of the most fundamental reasons of the declining of the Ottoman Empire in private and Islamic Civilization at large; in the same time, education reforms were pointed as the primary remedy for the reconstruction. Mûsâ Cârullah was one of the thinkers who lived in this era in which the global fluctuations occured and Islamic Civilization declared its defeat. Târîhu'l-Kur'ân ve'l-Mesâhıf is one of Cârullah's books in which he explains his ideas about the education reforms. Our study aims to critically examine Carullah's opinions in his work mentioned aboveen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.titleMÛSÂ CÂRULLAH'IN EĞİTİM ÜZERİNE DÜŞÜNCELERİ: "TARÎHU'L-KUR'ÂN VE'L-MESÂHIF" ADLI ESERİ BAĞLAMINDAen_US
dc.title.alternativeMûsâ Cârullah's Thoughts on Education: in the Context of His Work "Târîhu'l-Kur'ân Ve'l-Mesâhıf"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage257en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster