Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaban, Abdullatif
dc.contributor.authorÇakmak, Ebru Kılıç
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:51Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMU9URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1484
dc.description.abstractBu araştırmada, detaylı bir alanyazın taraması ve belge incelemesi ile elde edilen veriler temel alınarak uzman görüşleri doğrultusunda Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının belirlenmesi, belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine yönelik uzaktan eğitim çalışanlarının görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel yöntemlerle başlayıp nicel yöntemlerle devam edilen keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, uluslararası uzaktan eğitim kurumlarının belirlediği uzaktan eğitim standartları üzerinde belge incelemesi yapılmıştır. Yapılan inceleme sonrasında elde edilen 25 boyut ve 337 standart maddesi iki tur uzman görüşü alma aşaması ile değerlendirilmiştir. Sonuçta 10 boyut altında toplam 97 standart maddesi Uzaktan Eğitim Kalite Standartları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ise Uzaktan Eğitim Standartları Belirleme Envanteri ile belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine ilişkin uzaktan eğitim çalışanlarının görüşleri alınmıştır. Çalışmanın bu aşamasında 4 üniversitenin uzaktan eğitim çalışanlarından oluşan 56 katılımcı görüş bildirmiştir. Katılımcılar bu çalışma kapsamında belirlenen Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarını kullanılabilir ve önemli bulmuşlardır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the Distance Education Quality Standards based on data obtained from a detailed literature review and document analysis in accordance with the expert opinions and find out distance education professionals' views about the importance and usability of these standards. In this study, exploratory design was used which start from quantitative methods continues to qualitative methods. In the qualitative part of the study, a document analysis was conducted on distance education standards identified by international distance education institutions. Obtained after the examination 25 dimensions and 337 standard items were evaluated in two rounds by distance education experts. As a result 97 standard items under the 10 dimensions were determined as Distance Education Quality Standards. In the quantitative part of the study, the opinions of distance education professionals regarding the importance and usability of the standards was taken by Inventory of Distance Education Standards. At this stage of the study, 56 participants consisting of distance education employees from four universities reported the views. Participants found the Distance Education Quality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleUzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi1en_US
dc.title.alternativeDetermining Distance Education Quality Standardsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2 (10.yıl özel sayısen_US
dc.identifier.startpage719en_US
dc.identifier.endpage736en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster