Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgen, Yusuf
dc.contributor.authorElma, Cevat
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:51Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-0655
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjM01qSXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1487
dc.description.abstractThe study aims to develop a valid and reliable academic optimism scale that can beused to determine teachers’ academic optimism levels. The study was conductedthrough a total number of 404 primary school teachers who worked in the centraldistricts of Malatya Province during 2014-2015 academic year. The content validity andface validity of the scale were determined via expert recommendations. Anexplanatory factor analysis and a confirmatory factor analysis were conducted todetermine the construct validity of the scale. After the expert opinions, 80 itemsreduced to 64 and the data was collected by the use of these 64 items. An exploratoryfactor analysis revealed 5 factors reducing 64 items in to 33 and explaining 58.56% ofthe total variation in the data. The five-factor model obtained through an explanatoryfactor analysis after removal of one item as a result of the confirmatory factor analysiswas observed to be highly consistent. Different from previous related research, theresult showed that a new dimension as “Maneger Trust” emerged as a part of“Teacher Academic Optimism Scale”. And finally this scale could be used as a valid andreliable instrument in the future studies.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin akademik iyimserlik düzeylerini belirlemedekullanılacak geçerli ve güvenilir bir akademik iyimserlik ölçeği geliştirmektir. Çalışma2014-2015 eğitim öğretim yılında Malatya ili merkez ilçelerinde çalışan toplam 404 sınıföğretmeni ile yürütülmüştür. Ölçeğin kapsam geçerliği ve görünüş geçerliği uzmangörüşleri ile belirlenmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğinin belirlenmesinde açımlayıcı faktöranalizi ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. 80 maddeden oluşan ölçek, uzmangörüşleri alınarak 64 maddeye indirildikten sonra veriler toplanmıştır. Açımlayıcı faktöranalizi yapıldıktan sonra ölçeğin 33 maddeyi içeren beş faktörden oluştuğu vefaktörlerin toplam varyansın %58.56’sını açıkladığı belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktöranalizi sonucunda bir madde çıkarıldıktan sonra açımlayıcı faktör analizi ile el eldeedilen beş faktörlü yapıya ilişkin modelin iyi uyum verdiği görülmüştür. Bu çalışmada,önceki çalışmalardan farklı olarak öğretmen akademik iyimserliğine “YöneticilereGüven” adıyla başka bir boyut daha eklenmiştir. Öğretmen akademik iyimserlik ölçeğisonraki araştırmalarda geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDevelopment of Teacher Academic Optimism Scale: The Validity and Reliability Studyen_US
dc.title.alternativeÖğretmen Akademik İyimserlik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster