Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Gürkan
dc.contributor.authorYıldırım, Serkan
dc.contributor.authorÇelik, Embiya
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:00Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprMU1USTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1559
dc.description.abstractBu çalışmada; uygulayıcı olarak öğretmen adaylarının ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik genel görüşlerinin ortaya çıkarılması ve geleneksel öğrenme yaklaşımlarından farklı olarak gerçekleştirdikleri aktivitelerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra FC uygulamalarının daha etkili tasarlanabilmesi için öğretmen adaylarının önerilerinin alınması hedeflenmektedir. Durum çalışması desenine göre şekillendirilen bu araştırmada odak grup görüşmesi veri toplama yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak katılan sekiz öğretmen adayı amaca uygun örneklem seçim yöntemiyle çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada ters yüz edilmiş sınıf etkinliklerinin geleneksel öğrenme sürecine göre uygulayıcıların daha fazla zamanını aldığı ve daha fazla çaba gerektirdiği görülmüştür. Özellikle uygulayıcıların dersin hazırlık aşamasında ve sınıf öncesi süreçte daha aktif rol aldıkları belirtilmiştir. Ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarında hazırlanan ders içeriklerinin daha açık ve anlaşılır olması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca ders öncesi gerçekleştirilen aktiviteler sayesinde öğrencilerin yüz yüze derslere daha aktif katılımının sağlandığı ve hazırbulunuşluk düzeylerinin arttığı uygulayıcıların belirttiği olumlu etkiler arasındadır. Bu uygulamaların bireysel farklılıkları da azaltarak öğrenmeye olumlu etki sağladığı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractTheaimofthisstudywastopresentopinionsofprospectiveteacherstowardsFlippedClassroompracticesandtodeterminetheactivitiestheyperformdifferentlyfromthetraditionallearningapproaches.Thecasestudyapproachwaspreferredtoconductthestudy.Inthiscontext,eightvolunteeredstudentswhobestfitthepurposeofthestudywereincludedinthestudygroupbysamplingmethod.Thesemi-structuredinterviewformdevelopedbytheresearcherwasusedtocollectdata.Furthermore,descriptiveanalysiswasusedtoanalyzethedata.Accordingtothedataobtainedfromtheparticipants,Ithasbeenseenthatthepracticeofflippedclassroomsinthestudytookmoretimeandmoreeffortthanthetraditionallearningprocess.Inthisimplementation,theteachersaretakingamoreactiveroleinthepreparationphaseandinthepre-classperiod.Ithasbeenemphasizedthatthecontentofthelessonpreparedbythepractitioners,especiallytheflippedclassroomapplications,mustbeclearandunderstandable.Inaddition,theactivitiescarriedoutbeforethelessonareamongthepositiveeffectsindicatedbythetutorswhosupporttheactiveparticipationofthestudentsinthefaceto-faceclassesandincreasethereadinesslevels.Itisalsobelievedthatthesepracticeshaveapositiveeffectonlearningbyreducingindividualdifferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleUYGULAYICILARIN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA YÖNELİK DENEYİMLERİen_US
dc.title.alternativeEXPERIENCESOFTHEINSTRUCTORSREGARDINGTHEFLIPPEDCLASSAPPLICATIONSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage192en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster