Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarikaya, İsmail
dc.contributor.authorŞen, Semra
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:01Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2149-2727
dc.identifier.issn2149-2727
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJM01qSXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1564
dc.description.abstractBu araştırma, sınıf öğretmenlerinin serbest etkinlikler dersini, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınlamış olduğu yönerge doğrultusunda işleme durumunu, öğretmenlerin dersin amacına hizmet etme durumuna olan inancını ve bu inancın çeşitli değişkenlerle olan ilişkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, Ağrı il merkezinde görev yapmakta olan 300 sınıf öğretmeninden seçkisiz-oransız örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Serbest Etkinlikler Dersini Değerlendirme Anketi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin serbest etkinlikler dersini, eksik kalmış kazanımları yetiştirme amacıyla kullandığı belirlenmiştir. Dersin amacına hizmet derecesi ile ilgili olarak sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu olumsuz görüş belirtmiş, dersin amacına hizmet etme derecesi ile öğretmenlerin mesleki kıdemleri ve eğitim durumları arasında anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThis research is a descriptive study-a type of general survey- to determine if free activities courses are offered by the instructions of Ministry of Education, teachers' belief about the degree to which this course serves its aim and the relationship between this belief with various variables. 300 primary school teachers who work in Ağrı were the sample of this research chosen by using random non-portional sampling. In this research, Free Activities Course Evaluation Questionnaire developed by one of the researchers was used. Although catch up education is forbidden, it was recognized that the great majority of primary school teachers use free activities course to complete missing gain from other courses, for preparation of examination and for practice exams. A large amount of primary teachers indicated negative views about the efficiency degree of the course. Meaningful relationships are determined between the degree of serving course purpose and teachers' experience and educational status.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSerbest Etkinlikler Dersinin Amacına Hizmet Etme DerecesininÖğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi*en_US
dc.title.alternativeThe Examination of Free Activities Course's Goals According to theTeachers' Viewen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage344en_US
dc.identifier.endpage359en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster