Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKodan, Hülya
dc.contributor.authorBozdemir, Hafife
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:01Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU16YzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1565
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin dinlediklerini anlama düzeyleri incelenmiştir. Araştırma betimsel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bayburt ili 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 103 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan, açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Formda hikâye edici metinle ilgili 12, bilgilendirici metinle ilgili 9 adet metin içi soruya yer verilmiştir. dinledikleri hikâye edici metinleri anlama düzeylerinin bilgilendirici metinleri anlama düzeylerinden daha fazla olduğu, öğrencilerin dinledikleri hikâye edici metinleri anlama düzeyleri ile bilgilendirici metinleri anlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, öğrencilerin dinledikleri metinleri anlama düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, listening comprehension of the students are investigated. 103 4th grade students who are studying at Bayburt constitute the sample of this research. A form which is prepared by the researchers and is composed of open ended questions is used in order to gather the data. As a result of the study, it is determined that listening comprehension degree of students in terms of narrative text is higher than of informative texts, there is a meaningful difference between the students' listening comprehension degrees of narrative texts and of listened informative texts and the listening comprehension degrees of the students show a meaningful difference according to the sex.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 4.Sınıf Öğrencilerinin Dinlediklerini Anlama Düzeyinin Belirlenmesi1en_US
dc.title.alternativeDefining the Degree of Listening Comprehension of 4th Grade Students of Primary Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster