Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçük, Betül
dc.contributor.authorKahraman, Sakıp
dc.contributor.authorİşleyen, Tevfik
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:02Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeU1ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1578
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının matematiğe karşı tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, araştırmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği (N93) ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği (N148) bölümlerinde öğrenim gören toplam 241 öğretmen adayı olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak literatürden elde edilen "Matematiğe Karşı Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak (ANOVA) analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri bölümler açısından matematiğe karşı tutumlarında anlamlı düzeyde bir farklılık olduğunu ortaya koymaktadır. Aynı zamanda, analiz sonuçları cinsiyet ve sınıf düzeyi arasında önemli düzeyde bir etkileşimin olduğunu göstermektedir. Çalışmanın sonuçları derse karşı olan tutumun önemi açısından tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this article is to investigate teacher candidates' attitude towards mathematics in terms of some variables. The sample of the study consisted of 241 teacher candidates enrolled in Kazım Karabekir Education Faculty (The Secondary Mathematics Education Program 93; The Primary Mathematics Education Program 148) at Ataturk University. The scale of attitude towards mathematics from the literature was used as data collection tool. The data obtained was statistically analyzed through analyses of variance (ANOVA). The findings showed that there is statistically significant difference between teacher candidates' attitude scores in terms of program attended. At the same time, the results of analysis indicated that there is a significant interaction between gender and grade level. The research results were discussed in terms of importance of attitude towards lecture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Matematiğe Karşı Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Teacher Candidates' Attitude toward Mathematicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage195en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster