Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Gürkan
dc.contributor.authorKaraman, Selçuk
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:03Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprd056TXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1582
dc.description.abstractGünümüzdee-kitapvetabletbilgisayarteknolojilerindebirbirleriiledoğruorantılıolarakkaydadeğergelişimleryaşanmaktadır.Buteknolojilerkendilerineeğitimortamlarındasıklıklayerbulmaktadır.Ülkemizdedebuyöndeolumlugelişmeleryaşanmaktadır.Buaçıdanbakıldığındaöğrenmeortamlarındakullanımıgüngeçtikçeyaygınlaşanmevcutteknolojilerinkullanımınıntestedilmesivekullanıcıgörüşlerininderinlemesineincelenmesiönemligörülmektedir.Buçalışmakapsamındatabletbilgisayarlarayönelikhazırlanane-kitaplariçingeliştirilenvideoögelerininderssonlandırıcıolarakuygulanmasındakullanıcıgörüşlerininbelirlenmesiamaçlanmıştır.Bubağlamdaçalışmakapsamındatasarımtabanlıaraştırmayöntemitercihedilmiştir.ÇalışmagrubunuAtatürkÜniversitesiAçıköğretimFakültesiSosyalHizmetBölümünekayıtlıyaklaşık8001.sınıföğrencisiarasındanamacauygunolarakseçilen22katılımcıoluşturmaktadır.Ancakilkdöngüdensonraikikatılımcınınayrılmasıile11erkekve9kızolmaküzeretoplam20katılımcıileçalışmayadevamedilmiştir.Çalışmadaveritoplamaaracıolaraknitelveritoplamaaraçlarındanolanyarıyapılandırılmışgörüşmeformlarıkullanılmıştır.Katılımcılarlayapılangörüşmelerinanalizindetümevarımcıbiryöntemolaniçerikanaliziyöntemikullanılmıştır.Çalışmadaöğrenenlerdersinözetkısmındavideoögelerininkullanılmasıgerekligörmektedir.Ancaközetkısmındavideokullanımındavideotürünün,içeriktekullanılanvideosayısınınvekapsamınındaetkiliolduğugörülmektedir.Öğrenenlerözetkısmındavideoögelerininkullanılmasınıntekrar,kalıcılık,özetleme,eksikleritamamlamaveöğrenmeyidesteklemeaçılarındanetkiliolduğubelirtilmiştir.Konuanlatımıiçindefazlavideokullanımınınözettevideokullanımınayönelikgörüşleriolumsuzetkilediğidüşünülmektedir.Tabletbilgisayarlarayönelikgeliştirilene-kitaplardaderssonlandırıcıolarakvideoögelerininkullanımındavideotürüvevideosayısıetkiliolmaklabirliktedersinözetkısmındakonununkısacaanlatıldığı,önemlinoktalarınbelirtildiğivesonrakiçalışmalarıkolaylaştıracaközetvideolarınhazırlanmasınınönemliolduğusöylenebilir.en_US
dc.description.abstractToday,significantimprovementsareexperiencedine-bookandtabletcomputertechnologiesasindirectproportiontoeachother.Thesetechnologiesareoftenfoundplacefortheirselvesineducationalenvironments.Positivedevelopmentsinthisdirectionarealsoexperiencedinourcountry.Fromthispointofview,theuseofexistingtechnologiesthatarebecomingincreasinglywidespreadinlearningenvironmentsandanalysingofuseropinionsindepthisconsideredsignificant.Withinthescopeofthisstudy,itwasaimedtobedeterminedtheuseropinionsabouttheapplicationofvideotextsdevelopedfore-bookspreparedfortabletcomputersaslessonfinalizer.Inthiscontext,designbasedresearchmethodwaspreferredwithinthescopeofthestudy.Thestudygroupconsistsof22participantsselectedfromapproximately800firstgradestudentsenrolledintheSocialServicesDepartmentofAtatürkUniversityFacultyofOpenUniversity.However,afterthefirstcycle,itwascontinuedtostudywithatotalof20participants,11boysand9girlsbecauseofthat2ofparticipantshadleft.Semi-structuredinterviewformsfromqualitativedatacollectiontoolswereusedasadatacollectiontoolinthestudy.Contentanalysismethod,whichisaninductivemethod,wasusedintheanalysisoftheinterviewswiththeparticipants.Inthestudy,learnersdeemnecessarythatvideotextsinthesummarypartofthelessonshouldbeused.However,thesortofvideo,thenumberofvideousedinthecontentandthescopeofvideoareseentobeeffectiveinthesummarysectionoftheusingofvideo.Thelearnersnotedthattheusingofvideotextsinthesummarysectioniseffectiveintermsofrepetition,persistency,summarization,completionofmissingandsupportingoflearning.Itisthoughtthattheexcessiveusingofvideointhelecturingnegativelyaffectstheviewsonvideouse.Inthee-booksdevelopedfortablets,while,thevideotypeandnumberofvideosareeffectiveintheusingofvideotextsasalessonfinalizer,itcanbesaidthatpreparingshortvideoswhichbrieflydescribethesummaryofthelesson,highlightimportantpointsandmakesubsequentstudieseasierareimportant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTABLETBİLGİSAYARLARAYÖNELİKGELİŞTİRİLENE-KİTAPLARDADERSSONLANDIRICIOLARAKVİDEOÖGELERİNİNKULLANIMI:BİRTASARIMTABANLIARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeTHEUSINGOFVIDEOFILESASALESSONFINALIZERINTHEE-BOOKSDEVELOPEDFORTABLETS:ADESIGN-BASEDRESEARCHen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage319en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster