dc.contributor.author | Yıldırım, Gürkan | |
dc.contributor.author | Karaman, Selçuk | |
dc.date.accessioned | 2020-01-26T19:49:03Z | |
dc.date.available | 2020-01-26T19:49:03Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2147-1908 | |
dc.identifier.issn | 2147-1908 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprd056TXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12403/1582 | |
dc.description.abstract | Günümüzdee-kitapvetabletbilgisayarteknolojilerindebirbirleriiledoğruorantılıolarakkaydadeğergelişimleryaşanmaktadır.Buteknolojilerkendilerineeğitimortamlarındasıklıklayerbulmaktadır.Ülkemizdedebuyöndeolumlugelişmeleryaşanmaktadır.Buaçıdanbakıldığındaöğrenmeortamlarındakullanımıgüngeçtikçeyaygınlaşanmevcutteknolojilerinkullanımınıntestedilmesivekullanıcıgörüşlerininderinlemesineincelenmesiönemligörülmektedir.Buçalışmakapsamındatabletbilgisayarlarayönelikhazırlanane-kitaplariçingeliştirilenvideoögelerininderssonlandırıcıolarakuygulanmasındakullanıcıgörüşlerininbelirlenmesiamaçlanmıştır.Bubağlamdaçalışmakapsamındatasarımtabanlıaraştırmayöntemitercihedilmiştir.ÇalışmagrubunuAtatürkÜniversitesiAçıköğretimFakültesiSosyalHizmetBölümünekayıtlıyaklaşık8001.sınıföğrencisiarasındanamacauygunolarakseçilen22katılımcıoluşturmaktadır.Ancakilkdöngüdensonraikikatılımcınınayrılmasıile11erkekve9kızolmaküzeretoplam20katılımcıileçalışmayadevamedilmiştir.Çalışmadaveritoplamaaracıolaraknitelveritoplamaaraçlarındanolanyarıyapılandırılmışgörüşmeformlarıkullanılmıştır.Katılımcılarlayapılangörüşmelerinanalizindetümevarımcıbiryöntemolaniçerikanaliziyöntemikullanılmıştır.Çalışmadaöğrenenlerdersinözetkısmındavideoögelerininkullanılmasıgerekligörmektedir.Ancaközetkısmındavideokullanımındavideotürünün,içeriktekullanılanvideosayısınınvekapsamınındaetkiliolduğugörülmektedir.Öğrenenlerözetkısmındavideoögelerininkullanılmasınıntekrar,kalıcılık,özetleme,eksikleritamamlamaveöğrenmeyidesteklemeaçılarındanetkiliolduğubelirtilmiştir.Konuanlatımıiçindefazlavideokullanımınınözettevideokullanımınayönelikgörüşleriolumsuzetkilediğidüşünülmektedir.Tabletbilgisayarlarayönelikgeliştirilene-kitaplardaderssonlandırıcıolarakvideoögelerininkullanımındavideotürüvevideosayısıetkiliolmaklabirliktedersinözetkısmındakonununkısacaanlatıldığı,önemlinoktalarınbelirtildiğivesonrakiçalışmalarıkolaylaştıracaközetvideolarınhazırlanmasınınönemliolduğusöylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | Today,significantimprovementsareexperiencedine-bookandtabletcomputertechnologiesasindirectproportiontoeachother.Thesetechnologiesareoftenfoundplacefortheirselvesineducationalenvironments.Positivedevelopmentsinthisdirectionarealsoexperiencedinourcountry.Fromthispointofview,theuseofexistingtechnologiesthatarebecomingincreasinglywidespreadinlearningenvironmentsandanalysingofuseropinionsindepthisconsideredsignificant.Withinthescopeofthisstudy,itwasaimedtobedeterminedtheuseropinionsabouttheapplicationofvideotextsdevelopedfore-bookspreparedfortabletcomputersaslessonfinalizer.Inthiscontext,designbasedresearchmethodwaspreferredwithinthescopeofthestudy.Thestudygroupconsistsof22participantsselectedfromapproximately800firstgradestudentsenrolledintheSocialServicesDepartmentofAtatürkUniversityFacultyofOpenUniversity.However,afterthefirstcycle,itwascontinuedtostudywithatotalof20participants,11boysand9girlsbecauseofthat2ofparticipantshadleft.Semi-structuredinterviewformsfromqualitativedatacollectiontoolswereusedasadatacollectiontoolinthestudy.Contentanalysismethod,whichisaninductivemethod,wasusedintheanalysisoftheinterviewswiththeparticipants.Inthestudy,learnersdeemnecessarythatvideotextsinthesummarypartofthelessonshouldbeused.However,thesortofvideo,thenumberofvideousedinthecontentandthescopeofvideoareseentobeeffectiveinthesummarysectionoftheusingofvideo.Thelearnersnotedthattheusingofvideotextsinthesummarysectioniseffectiveintermsofrepetition,persistency,summarization,completionofmissingandsupportingoflearning.Itisthoughtthattheexcessiveusingofvideointhelecturingnegativelyaffectstheviewsonvideouse.Inthee-booksdevelopedfortablets,while,thevideotypeandnumberofvideosareeffectiveintheusingofvideotextsasalessonfinalizer,itcanbesaidthatpreparingshortvideoswhichbrieflydescribethesummaryofthelesson,highlightimportantpointsandmakesubsequentstudieseasierareimportant. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | TABLETBİLGİSAYARLARAYÖNELİKGELİŞTİRİLENE-KİTAPLARDADERSSONLANDIRICIOLARAKVİDEOÖGELERİNİNKULLANIMI:BİRTASARIMTABANLIARAŞTIRMA | en_US |
dc.title.alternative | THEUSINGOFVIDEOFILESASALESSONFINALIZERINTHEE-BOOKSDEVELOPEDFORTABLETS:ADESIGN-BASEDRESEARCH | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.contributor.department | Bayburt Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 297 | en_US |
dc.identifier.endpage | 319 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |