Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaynak, Selahattin
dc.contributor.authorDemir, Ahmet
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:04Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnek16YzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1593
dc.description.abstractÖzet: İnovasyon küresel pazar koşullarında stratejik öneme sahip bir rekabet aracı- dır. Küresel rekabet işletmeleri bir yandan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünler geliştirirken diğer yandan süreç ve pazarlama faaliyetlerine yenilik kazandırmaya ça- lışmaktadır. inovasyonun işletmelerin rekabet gücü bakımından taşıdığı önemden hare- ketle bu çalışmada TRA1 düzey 2 bölgesi OSB' nde imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin inovasyon faaliyetleri ele alınmıştır. Araştırmada işletmelerin uyguladıkları inovasyon çeşitleri, inovasyon yapma nedenleri, inovasyon kaynakları belirlemeye çalı- şılmıştır. Ayrıca işletme büyüklüğüne göre inovasyon kaynaklarının farklılaşıp farklılaş- madığının ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamaları arasında farklılık olup olmadığının ortaya konması da amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda işletme büyüklüğüne inovasyon kaynakları arasında farklılık olduğu ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamalarının farklılaştığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, İnovasyon Kaynakları, TRA1en_US
dc.description.abstractA Research in the Region of TRA1 Level 2 Abstract: The innovation is a competitive tool that has a strategic importance in global market conditions. Companies which compete in global market not only develop new products in order to meet consumers needs but also try to bring innovation to the process and marketing activities. Moving from the importance of innovation in terms of companiescompetition, in this study, innovation activities of companies which do business in manufacturing sector in the region of TRA1 level 2 OIZ (organızed industrial zone) have been examined. Types of innovation which is implemented by companies, reasons that why companies do innovation and innovation sources have been tried to determine in this research. Moreover, another aim of this research is to demonstrate the sources of innovation differed according to whether the company size and any differences between innovative practices according to the companies units. It has been revealed that in this research, innovation sources might be differ according to company size and innovative practices can also be differ in accordance with the units that companies have. Keywords: Innovation, Innovation Resources, TRA1,en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİmalat Sektöründe İnovasyon Uygulamaları: TRA1 Düzey 2 Bölgesinde Bir Araştırma (*)en_US
dc.title.alternativeInnovation Applications in the Manufacturing Sector: A Research in the Region of TRA1 Level 2 tract: The innovation is a competitive tool that has a strategic importance inen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster