Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTosun, Figen Çam
dc.contributor.authorFiliz, Tunahan
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:05Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMU56RTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1603
dc.description.abstractBu araştırma, müdür yetkili sınıf öğretmenlerinin görev yaptığı birleştirilmiş sınıflı okullarda karşılaştıkları ekonomik ve okul işletmesiyle ilgili sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini müdür yetkili sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Van'ın Çaldıran ilçesinde birleştirilmiş sınıflı okullarda müdür yetkili öğretmen olarak görev yapan 31 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formları kullanılmıştır. Elde edilen nitel verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Müdür yetkili öğretmenlerin okullarda ciddi ekonomik sıkıntılar yaşadıkları bunun nedeni olarak da MEB tarafından verilen ödeneğin az olduğu ortaya çıkmıştır. Müdür yetkili öğretmenler okullara verilen yetersiz ödeneğin okul işletmesini olumsuz etkilediğini ifade ederken, bu sorunlara çözüm önerisi olarak ihtiyaçlar doğrultusunda her okulun kendi bütçesinin olmasını önermişlerdiren_US
dc.description.abstractNot only aim of this research is to reveal difficulties related with economical and school management encountered by teachers working as an authorized principal in combination classes, but also to find solutions based on teachers working as an authorized principal views to this kind of problems. In this study, qualitative research method was used. Interview form was used as a part of qualitative research method. The sample of this study consists of totally 31 teachers working as an authorized principal lecturing at combination class in Çaldıran district of Van province. Criterion sampling and convenience sampling was used while reaching participants. Teachers working as an authorized principal mentioned that schools didn’t receive appropriation and even if schools received, appropriation they receive wasn’t for school needs but maintenance. In order to solve economic problems, the teachers suggested additional appropriation from MEB. Teachers working as an authorized principal, who have duties such as teaching, managing, consulting, guiding, official staff, employee etc., need material and moral support from MEB to succeed. MEB should give additional appropriation for these schoolsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMüdür Yetkili Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Ekonomik ve Okul İşletmesiyle İlgili Sorunlaren_US
dc.title.alternativeProblems Encountered by Teachers Working as an Authorized Principal Related with Economic and School Managementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage978en_US
dc.identifier.endpage991en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster