Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşar, Enes Emre
dc.contributor.authorTürk, Bahar
dc.contributor.authorÜnal, Sevtap
dc.date.accessioned2020-01-26T19:49:08Z
dc.date.available2020-01-26T19:49:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-9583
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNE5qazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1623
dc.description.abstractBu araştırmada materyalist olan ve olmayan tüketicilerin benlik imajı uyumlarının farklı ürün kategorilerinde (özel ve sosyal ürün) farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Erzurum Atatürk Üniversitesi öğrencileri üzerinde anket yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, materyalist olan ve olmayan tüketiciler arasında önemli benlik imajı uyumu farklılıklarının olduğunu göstermektedir. Bu doğrultuda, materyalist olmayan tüketicilerin, gerçek benliklerini yansıtan ürünleri; materyalist tüketicilerin ise ideal benliklerini destekleyen ürünleri tercih ettikleri belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThis research aims to determine whether there are differences in the self-image congruence between materialistic and non-materialistic consumers towards different product categories (social and private consumption products). The study was carried out on the students of Erzurum Ataturk University using the survey method. Results indicate that there are significant differences in the self-image congruence between materialistic and non-materialistic consumers. Additionally, non-materialistic consumers choose products that reflect their actual selves, whereas materialistic consumers choose products that support their ideal selvesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.titleMateryalist Olan ve Olmayan Tüketiciler Arasında Benlik İmajı Uyumu Farklılıklarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Self-Image Congruence Differences between Materialistic and Non-Materialistic Consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studiesen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster