Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkmen, Mutlu
dc.contributor.authorVarol, Rukiye
dc.date.accessioned2020-11-17T09:19:38Z
dc.date.available2020-11-17T09:19:38Z
dc.date.issued30.06.2017en_US
dc.identifier.urihttps://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=451057677_38T%C3%BCrkmenMutlu-vd-egt-749-762.pdf&key=20552
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/2117
dc.description.abstractBu araştırmada “betimleyici, ilişkisel tarama (survey)” modeli kullanılarak imam hatip ortaokulları ile ortaokullar karşılaştırılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim sezonunda Bartın merkezde bulunan ortaokulların 6. ve 7. Sınıflarında öğrenim gören 9550 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemi ise 4 imam hatip ortaokulu ile merkezde bulunan 3 ortaokul olmak üzere 7 ortaokul öğrencilerinden oluşmaktadır. Toplamda araştırmaya 6 ve 7. sınıf öğrencilerinden 860 katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde araştırmacı tarafından yaş ve cinsiyet ikinci bölümde ise öğrenci tutumlarının ölçülmesi için; Güllü ve Güçlü(2009) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin 29. maddesi uzman görüşü alınarak çıkarıldıktan sonra tutarlılık katsayısı olan Cronbach Alfa 0,89 olarak bulunmuştur. Yeniden Madde analizi yapılarak, madde-toplam kolerasyon yöntemiyle madde kolerasyonları 0,43 ile 0,65 arasında şekillenmiştir. Böylelikle ölçeğin geçerlik ve güvenirliği tekrardan sağlanarak uygulanmıştır. Çalışma sonucunda ortaokulların, imam hatip ortaokullarına göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları daha yüksek çıkmıştır. Ortaokulların beden eğitimi ve spor dersine cinsiyet ve sınıf değişkenine göre tutumları, imam hatip ortaokullarına göre daha yüksek çıkarak, anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Elde edilen bu sonuçlar derinlemesine tartışılıp yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionofdx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12045en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİMAM HATİP ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ ARAŞTIRILMASI (BARTIN İL ÖRNEĞİ)*en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Antrenörlük Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4534-7553en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorTürkmen, Mutlu


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster