• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Bayburt
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Bayburt
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Context based learning effects on achievement and scientifc process skills in biology teaching

Date

2013

Author

Özay, Esra Köse
Çam, Figen Tosun

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı yaşam temelli öğrenme yaklaşımının biyoloji öğretiminde öğrenci başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkilerini araştırmaktır. Bu amaç için ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Sınıf öğretmenliği bölümünde, aynı öğretmen tarafından 8 haftalık bir süreçte 41 kişilik deneysel gurupta yaşam temelli yaklaşım kullanılırken, 53 kişilik kontrol grubunda geleneksel öğretim yaklaşımı kullanılmıştır. Başarı testi ve bilimsel süreç becerileri testi her iki gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Sonuçlarda, başarı ve bilimsel süreç becerileri açısından yaşam temelli ve geleneksel öğretim yapılan gruplar arasında anlamlı farklar gözlenmiştir.
 
The purpose of this study was to investigate the effects of context-based learning approaches to te- aching biology on students achievement and scientifc process skill. Quasi-experimental design with pre-post test control group was employed in this study. Context based approach was used for experimental group of 41 students, and the control group of 53 students were exposed to traditional learning approach by the same teacher over a pe- riod of 8 weeks in department of elementary school education. Academic science achievement test and scientifc process skill test were given to both groups as pre-test and post-test. It was observed in the results that there was a meaningful difference between context based learning and traditional in learning on students success and students scientifc process skill.
 

Source

Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Volume

3

Issue

4

URI

http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjek5ERTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12403/1386

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [330]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
DSpace@Bayburt

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Bayburt University || OAI-PMH ||

Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, Turkey
If you find any errors in content, please contact: kutuphane@bayburt.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Bayburt by Bayburt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License..

DSpace@Bayburt:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.