Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzay, Esra Köse
dc.contributor.authorÇam, Figen Tosun
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:42Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-0574
dc.identifier.issn2536-4618
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjek5ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1386
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yaşam temelli öğrenme yaklaşımının biyoloji öğretiminde öğrenci başarıları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkilerini araştırmaktır. Bu amaç için ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Sınıf öğretmenliği bölümünde, aynı öğretmen tarafından 8 haftalık bir süreçte 41 kişilik deneysel gurupta yaşam temelli yaklaşım kullanılırken, 53 kişilik kontrol grubunda geleneksel öğretim yaklaşımı kullanılmıştır. Başarı testi ve bilimsel süreç becerileri testi her iki gruba da ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Sonuçlarda, başarı ve bilimsel süreç becerileri açısından yaşam temelli ve geleneksel öğretim yapılan gruplar arasında anlamlı farklar gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effects of context-based learning approaches to te- aching biology on students achievement and scientifc process skill. Quasi-experimental design with pre-post test control group was employed in this study. Context based approach was used for experimental group of 41 students, and the control group of 53 students were exposed to traditional learning approach by the same teacher over a pe- riod of 8 weeks in department of elementary school education. Academic science achievement test and scientifc process skill test were given to both groups as pre-test and post-test. It was observed in the results that there was a meaningful difference between context based learning and traditional in learning on students success and students scientifc process skill.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.titleContext based learning effects on achievement and scientifc process skills in biology teachingen_US
dc.title.alternativeBiyoloji öğretiminde başarı ve bilimsel süreç becerilerine yaşam temelli öğrenmenin etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalIğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster