Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayram, Bora
dc.date.accessioned2020-01-26T19:48:53Z
dc.date.available2020-01-26T19:48:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13102
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBek9UVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/1502
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, formasyon eğitimi alan Türk Dili veEdebiyatı öğretmen adaylarının okuma becerisine yönelik algılarınımetaforlararacılığıylabelirlemektir.Metaforlar,algılarınsomutlaştırılmasında önemli bir işleve sahiptir. Bundan dolayı benzetmeve betimlemeler vasıtasıyla neyin nasıl algılandığını bilmeye yardımcıolur. Nitekim öğretmen adaylarının okumaya yönelik hangi algılara sahipolduğunun bilinmesi, onların okuma çalışmalarından bağımsızdüşünemeyeceğimiz derslere ve öğrenciye yaklaşımı ile eğitim-öğretimfaaliyetlerini yönlendirecek bakış açılarını anlama konusunda yararsağlayacaktır. Olgu bilim desenine uygun olarak yürütülen araştırmanınçalışma grubunu 2017-2018 eğitim- öğretim yılı güz döneminde BayburtÜniversitesi’nde formasyon eğitimi alan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenadayları oluşturmaktadır. Adayların okuma becerisiyle ilgili metaforlarıyarı yapılandırılmış bir form aracılığıyla belirlenmiştir. Formdaadaylardan “Okuma .... gibidir; çünkü ...” şeklinde boş bırakılmış üçcümleyitamamlamalarıistenmiştir.Araştırmanınverilerininçözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca verileridesteklemesi açısından adayların cümlelerinden doğrudan alıntılaryapılarak betimsel analiz yönteminden de faydalanılmıştır. Araştırmasonucunda adayların en çok kullandıkları metaforların arkadaş,öğretmen, çikolata, su olduğu tespit edilmiştir. Adayların okuma yönelikolarak geliştirdiği 127 metafor; keşfetme, öğretme, kendini tanıma,iyileştirme, sürekli olma, yol gösterme, eğlendirme, düzen, kaçış, ihtiyaçve alışkanlık olmak üzere toplam 11 kavramsal kategori altındatoplanmıştır. Adayların en fazla keşfetme (f38, %29,92), en az isealışkanlık (f1, %0,78) kategorisinde metafor geliştirdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the perceptions of the pre-service teachers in the department of Turkish Language and Literaturewho take pedagogical formation course about reading skills. Metaphorshas an important function in embodying the perceptions. Thus, they helpus know what something is and how it is understood with comparisonand descriptions. Therefore, knowing what perceptions the pre-serviceteachers have about reading will provide us a way to understand theperspectives that will direct the education activities and the courses andthe students that cannot be thought separate from reading activities. Thestudy group, which is conducted in accordance with the phenomenologydesign, consists of the pre-service teachers from the department ofTurkish Language and Literature who took pedagogical formation inBayburt University during the fall semester of 2017-2018 academic year.The perceptions of the pre-service teachers about reading skills weredetermined with a semi-structured form. They were asked to completethree sentences like “Reading is like..........; because ..........”. Contentanalysis was used in the analysis of the data of the study. Direct citationsfrom the sentences of the pre-service teachers were given to support thedata and descriptive analysis was also used. As a result of the study, themetaphors that the pre-service used the most are determined as follows:friend, teacher, chocolate, water. 127 metaphors that the pre-serviceteachers developed were collected under 11 conceptual categories asdiscovering, teaching, knowing yourself, improvement, continuity,guidance, entertaining, order, escaping, need and habit. It was determinedthat the pre-service teachers developed metaphors the most under thecategory of discovering (f38, %29,92) and the least under the category ofhabit (f1, %0,78).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.7827/TurkishStudies.13102en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleÖĞRETMEN ADAYLARININ ANA DİLİ EĞİTİMİ SÜRECİNDE OKUMA BECERİSİNE İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİen_US
dc.title.alternativeDETERMINING THE PERCEPTIONS OF PRE-SERVICE TEACHERS ABOUT READING SKILLS DURING MOTHER TONGUE EDUCATION THROUGH METAPHORSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster