Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorARİ, Yılmaz Onur ; Sayar, Ramazan
dc.date.accessioned2020-11-24T13:20:04Z
dc.date.available2020-11-24T13:20:04Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationY. O. ARİ and R. SAYAR, “Türkiye xxnin yaş sebze ve meyve ihracatını etkileyen faktörler Bir çekim modeli analizi,” Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, pp. 83–89, Nov. 2020.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1152853
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12403/2167
dc.description.abstractBu makale, çekim modelini kullanarak Türkiye'den yapılan taze meyve ve sebze ihracatının etkilendiği faktörleri incelemektedir. Türkiye'den en fazla taze meyve ve sebze ithal eden 10 ülke için (2007-2018) dönemini kapsayan yıllık zaman serisi verileri kullanılmıştır. Model tahmininde, klasik tahminciler yerine GMM EGLS tahmincisi kullanılmıştır. Ampirik sonuçlar göstermektedir ki, ithalatçı ülkelerin GSYİH’si Türkiye'nin meyve ve sebze ihracatını olumlu etkilerken, meyve ve sebzelerin dayanıklılığından kaynaklanan ulaşım koşullarındaki zorluklar nedeniyle Türkiye ile bu ülkeler arasındaki mesafeden olumsuz etkilenmektedir. Çalışmada aynı zamanda AB'ye üye bir devlet olmanın meyve ve sebze ihracatını olumsuz etkilediği, ithalatçı ülkenin toplam nüfusu içinde Müslüman nüfusun % 4’ten-fazla olmasının ise meyve ve sebze ihracatını olumlu etkilediği sonucuna varılmıştır. Bu sonuç helal gıda anlayışının dünyada arttığının bir göstergesi olabilir. Ayrıca, AB ülkelerindeki yüksek rekabet nedeniyle, Türkiye’nin bu ülkelere olan ihracatının da olumsuz etkilendiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTaze Meyve ve Sebze İhracatı, Türkiye Ekonomisi, Uluslararası İktisat Politikası, Çekim Modeli, Uluslararası Ticaret.en_US
dc.titleTürkiye’nin yaş sebze ve meyve ihracatını etkileyen faktörler: Bir çekim modeli analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBayburt Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8663-2962en_US
dc.identifier.issuesonbahar özel sayısıen_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster