Yazar "Özbek, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Endüstri 4.0 Teknolojilerinin Transferi: İSO 500 Tekstil ve Hazır Giyim İşletmeleri Uygulaması(2022) Özbek, Ahmet; Alan, Mehmet AsifEşiğinde olduğumuz Endüstri 4.0’ın geleneksel endüstrileri ya değişeceği ya da tamamen ortadan kaldıracağı öngörülmektedir. Bu nedenden dolayı da Endüstri 4.0’a erken adapte olan işletmelerin diğer endüstri devrimlerinde olduğu gibi rekabette avantajı sağlayacakları açıktır. Buradan hareketle Tekstil ve Hazır Giyim Endüstrisinin, bu devrimden etkilenmesi kaçınılmazdır. Endüstri 4.0’a adapte olmanın en kolay yöntemlerinden birisi ise teknoloji transferidir. Bu nedenle bu çalışmada Türkiye için en önemli endüstrilerden biri olan Tekstil ve Hazır Giyim Endüstrisi’nin Endüstri 4.0 Teknolojilerinin Transferi değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme kapsamına, İSO’nun 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesine girmeyi başarmış Tekstil ve Hazır Giyim işletmeleri incelenmiştir. İlgili işletmelerin verileri; resmi web sayfaları, raporları, kurumsal medya paylaşımları ve haber kaynaklarından elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinden; Tekstil işletmelerinin %47,37’si (18 adet) ve hazır giyim işletmelerinin % 28,57’si (4 adet) Endüstri 4.0 teknolojilerinden bazılarını transfer etmiş olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Tekstil ve giyim işletmeleri en fazla Büyük veri teknolojisi transferi gerçekleştirmişlerdir. Diğer taraftan, Tekstil işletmeleri, sistem entegrasyonu, Hazır giyim işletmeler ise; Bulut Bilişim ve Özerk Robot teknolojilerini henüz transfer etmemiş oldukları tespit edilmiştir.Öğe INVESTIGATION OF SYMMETRIC AND ASYMMETRIC CAUSALITY OF KNITTED GARMENT FOREIGN TRADE BETWEEN TURKEY AND GERMANY(2019) Esmer, Yusuf; Özbek, Ahmet; Kırca, MustafaTurkey and Germany are the two most important exporters of knitted garments in theworld. Germany is also an important knitted garment export market for Turkey. İn this respect,knitted garment trade between Germany and Turkey has a strategic importance that should bemanaged strategically. Therefore, determining the causality of knitted garment trade betweenTurkey and Germany will contribute to the strategic management of foreign trade. The aim ofthis study is to determine the symmetric and asymmetric causality of knitted garment tradebetween Turkey and Germany using the two countries’ knitted garment export data. Resultsshow that changes in Turkey's knitted garment export affects Germany’s knitted garment exportbut that changes in Germany’s knitted garment export does not lead to a change in Turkey’sexport. This result indicates that knitted garment trade between Germany and Turkey is moreadvantageous for Turkey and confirms that Germany is an important knitted garment exportmarket for Turkey. On the other hand, the top 5 countries that Turkey exports most knittedgarment products are Germany, United Kingdom, Spain, Iraq and Holland while the top 5countries that Germany exports most knitted garment products are Switzerland, Austria, France,Holland and Poland. In conclusion, we believe that the results of this study will provide foreigntrade managers with important information on the strategic management of knitted garmentforeign trade.Öğe A RESEARCH ON LABOR FORCE REQUİREMENT IN TURKİSH READY-WEAR INDUSTRY(2018) Özbek, Ahmet; Esmer, YusufToday, the Turkish ready-wear industry is undergoing a transformation process from acontract manufacturing to full package manufacturing. The most important input in theproduction of ready-wear is undoubtedly the labor force. For this reason, the success of thetransformation process is possible by meeting the qualified personnel needs of the industry. Inthis study, labor force requirement of the Turkish ready-wear industry is examined. Qualitativeresearch method is used in this study. Job adverts on ready-wear industry are investigated onwww.kariyer.net which is Turkey’s largest human resources website. Firstly the job positionswhich are most needed by the ready-wear industry and then the characteristics required forcandidates for these positions are determined. The obtained data are subjected to frequencyand percentage analyzes in the SPSS 21.0 program. According to the result of the research; themost needed personnel positions of Turkish ready-wear enterprises are "stylist", "merchandiser"and "sales consultancy" respectively. It has also been found that ready-wear enterprises areprimarily seeking communication skills and suitability for teamwork from the personnel who willwork in these positions. The main problem for ready-wear enterprises is to meet the need forpersonnel from outside the production area such as merchandiser, sales consultant, becauseenterprises request professional knowledge as well as marketing knowledge frommerchandisers and sales consultants. However, the marketing knowledge is given in themarketing programs and the professional knowledge is given in the professional departments inTurkey. This situation leads to the loss of time and money since firms have to give profesionaltranings to the marketing graduates for merchandiser position. The opposite of this case is alsotrue; the staff with professional knowledge also needs marketing knowledge. Therefore, theready-wear enterprises need vocational training education institutions which give bothmarketing and profession training to meet the labor force requirements of sales representativesand sales consultants. Because, in all the researches and studies carried out, it is emphasizedthat the contribution of education is important and the quality of labor force should be improvedthrough education.Öğe Türk Tekstil İşletmelerinin Endüstri 4.0’a Adaptasyonunun İncelenmesi(2021) Özbek, Ahmet; Yıldız, Aytaç; Alan, Mehmet AsifEndüstri 4.0, uzun zamandır hakim olan insan odaklı üretim anlayışını kökten değiştirerek insanı üretimden\rbüyük oranda dışlamak üzerine kurulu yeni bir üretim anlayışıdır. Bu anlayış her geçen gün yaygınlaşmakta\rolup geleceğin üretim anlayışı olacağı tahmin edilmektedir. Bu nedenle bu anlayışa adaptasyonun,\rişletmelerin gelecekteki başarılarında belirleyici faktörlerden birisi olacağı öngörülmektedir. Bu çalışmada,\rTürkiye’de faaliyet gösteren tekstil işletmelerinin Endüstri 4.0’a adaptasyonunun incelenmesi amaçlanmıştır.\rÇalışma kapsamında tekstil işletmelerinin endüstri 4.0’a bakış açısını ve kullandıkları endüstri 4.0\rteknolojilerinden beklentilerini analiz etmek için bir anket hazırlanmıştır. İlgili anket İstanbul Sanayi\rOdası’nın (İSO) 500 büyük işletme sıralamasına 2018 yılında girmeyi başarmış 67 tekstil işletmesine\ruygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; işletmelerin en fazla\rkullandıkları teknolojinin ERP olduğu, yatırım maliyetinin yüksekliği nedeniyle işletmelerin sadece\ryarısının endüstri 4.0 teknolojilerine yatırım yaptığı, endüstri 4.0’ın tekstil sektörüne uygulanabilir olduğu\rinancının olduğu, verimlilik artışı sağlamak ve maliyetleri düşürmek için bu teknolojilere yatırım yapıldığı\rve sonuç olarak da en afazla verimlilikte artışının sağlandığı tespit edilmiştir.