Yazar "Öztürk, Bilge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Does inquiry-based learning model improve learning outcomes? A second-order meta-analysis(Duzce University, Faculty of Education, 2022) Öztürk, Bilge; Kaya, Metin; Demir, MustafaThis research study aims to utilize a second-order meta-analysis procedure to synthesize the effects of inquiry-based learning model (IBLM) on learning outcomes. An extensive systematic review process resulted in the inclusion of 10 meta-analyses conducted between 2015 and 2022 with minimal overlap between primary studies. The results revealed that IBLM has a medium-level positive effect (d = 0.62) on learning outcomes. The analyses showed that mobile inquiry-based model, learning cycle model and conceptual change text model have high-level positive effect on learning outcomes. Moderator analyses revealed that the effect sizes were not significantly moderated by grade level, content area, location, quality, primary research report type, and publication bias. Limitations, educational implications, and directions for future research are provided. © 2022, Duzce University, Faculty of Education. All rights reserved.Öğe EVALUATING PROSPECTIVE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ WRITTEN AND ORAL ARGUMENTS ON ECOLOGY(2022) Öztürk, Bilge; Okumuş, SedaThis study aimed to evaluate prospective elementary school teachers’ skills in creating\rwritten and oral arguments about the ecology. The case study method, one of the qualitative\rresearch approaches, was used. The study group consisted of 38 prospective elementary\rschool teachers studying in the third year of an elementary teaching undergraduate program.\rAs data collection tools, an expressions table containing ecology topics was designed by the\rresearchers to evaluate the written argument creation skills of the participants and audio\rrecordings of discussions were used to determine their oral argument creation skills.\rDescriptive analysis was used to analyze the data obtained in these ways. According to the\rfindings of this research, the written and oral arguments of these prospective elementary\rschool teachers were concentrated at a moderate level, but their oral arguments were at a\rhigher level than their written arguments. It can be concluded that oral classroom discussions\rare more effective than written activities in creating arguments about the ecology.Öğe Öğrenme Amaçlı Yazma Aktivitelerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Periyodik Sistem Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi(2022) Öztürk, Bilge; Kaymakoğlu, Hacer; Çiçek, Sümeyra DemiroğluBu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin periyodik sistem konusundaki akademik başarılarına öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinin etkisinin belirlenmesi ve bu aktivitelere ilişkin öğrenci görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yaklaşımlarından müdahaleli karma araştırma desenine göre planlanan araştırmanın çalışma grubunu Bayburt ili merkez ilçesinde bulunan bir ortaokulun iki farklı sınıfında öğrenim gören 37 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan Ön Bilgi Testi (ÖBT), Periyodik Sistem Akademik Başarı Testi (PSABT) ve Görüşme Formu (GF) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ÖBT ve PSABT için ilk olarak normallik analizleri yapılmış, sonrasında her iki testin veri dağılımlarının normal dağılım şartını sağlamamasına bağlı olarak, testlere non-parametrik testlerden Mann-Whitney U Testi yapılmıştır. GF’ndan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. PSABT’den elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenme amaçlı yazma aktivitelerinden mektubun 8. sınıf öğrencilerinin periyodik sistem konusundaki akademik başarılarını arttırdığı belirlenmiştir. GF’den elde edilen verilerin analizinden öğrencilerin öğrenme amaçlı yazma aktivitelerine yönelik görüşlerinin olumlu olduğu tespit edilmiştir.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi(2020) Öztürk, Bilge; Öztürk, FerhatBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına ilişkin düşüncelerini belirlemektir. Nitel araştırmadesenlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, bir üniversitenin sınıf öğretmenliği lisansprogramının dördüncü sınıfında öğrenim gören ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 15 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenadaylarıyla yapılan görüşmeler daha sonra transkript edilmek amacıyla ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Transkriptlerden eldeedilen yazılı metinler içerik analizinden yararlanılarak analiz edilmiş ve kodlar çıkarılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulardoğrultusunda, genel olarak etkinlik kavramına ilişkin farklı dersler almış olduklarını ifade eden sınıf öğretmeni adaylarının,etkinlik kavramıyla ilgili görüş ve düşüncelerinin çeşitlilik göstermesinin yanında yetersiz olduğu belirlenmiştir. Bu doğrultudaadaylara lisans programında yer alan özellikle öğretime yönelik derslerde etkinlik içerikli uygulamalı çalışmalara sıklıkla yerverilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.