Yazar "Ünal, Sevtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kanal üyelerinin ekonomik-sosyal tatmin, güven ve bağlılık ilişkisinin belirlenmesi: Doğu anadolu bölgesi'nde beyaz eşya sektöründeki bayiiler üzerine bir araştırma(2010) Yılmaz, Mustafa Kemal; Erciş, Aysel; Ünal, SevtapMal ve hizmetlerin hedef pazarlara ulaştırılmasını sağlayan kanal üyeleri, hem üretici işletmelerin pazarlama hedeflerine ulaşmalarında hem de alıcıların ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin temin edilmesinde önemli bir role sahiptir. Geleneksel anlayışta kanal üyeleri üretici işletmelerden bağımsız kuruluşlar olarak değerlendirilmiştir. Fakat rekabetin artması ve pazarlama anlayışındaki yeni gelişmelerin etkisiyle işletmeler, aracılarla daha yakın ilişkiler kurmak ve uzun vadeli işbirliğine girmenin üstün avantajlar yarattığını fark etmişlerdir. Bu araştırma, Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki beyaz eşya bayileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda bayilerin üretici firmaya bağlılıklarını belirlemede ekonomik tatmin düzeylerinin ve üretici firmanın yardımseverliğine yönelik düşüncelerinin direkt, sosyal tatmin düzeylerinin ve üretici firmanın güvenilirliğinin dolaylı bir etkide bulunduğu belirlenmiştir.Öğe Materyalist Olan ve Olmayan Tüketiciler Arasında Benlik İmajı Uyumu Farklılıklarının İncelenmesi(2015) Başar, Enes Emre; Türk, Bahar; Ünal, SevtapBu araştırmada materyalist olan ve olmayan tüketicilerin benlik imajı uyumlarının farklı ürün kategorilerinde (özel ve sosyal ürün) farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Erzurum Atatürk Üniversitesi öğrencileri üzerinde anket yöntemi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, materyalist olan ve olmayan tüketiciler arasında önemli benlik imajı uyumu farklılıklarının olduğunu göstermektedir. Bu doğrultuda, materyalist olmayan tüketicilerin, gerçek benliklerini yansıtan ürünleri; materyalist tüketicilerin ise ideal benliklerini destekleyen ürünleri tercih ettikleri belirlenmiştir