Yazar "Akbaba, Fikrinaz Damla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determining the Awareness of Preschool Teachers and Teacher Candidates for the Process of Reading Books to Children(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2024) Gönen, Mübeccel Sara; Öğütcen, Ayşegül; Akbaba, Fikrinaz Damla; Çelİk, Neslihan NurThe aim of the study is to examine the awareness of preschool teachers and teacher candidates about the book reading process. The sample consists of 155 preschool teachers and 71 teacher candidates. The study is designed with mixed method research. The quantitative dimension of the research is the screening model and the qualitative dimension is the case study. The scores of book reading process awareness form were analyzed according to demographic characteristics. As a result of the analysis of the quantitative data, the preschool teachers’ book reading process awareness form scores did not differ significantly according to the variables of age, professional experience, and whether or not to take children’s literature lessons. Another finding showed that the preschool teacher candidates’ book reading process awareness form scores did not differ significantly according to age. In the qualitative dimension, detailed information about the book reading process of the teachers and teacher candidates was achieved from interviews with them. In the qualitative dimension of the study, as a result of the interviews with teachers and teacher candidate about the process of book reading, themes which are high level of efficiency, supporting learning, suitability for children, environments where teachers read books to children, book center, environment and supporting the child, points to be considered, practice-oriented, seeing outcomes, gaining experience, interest and opportunity, environments where teacher candidates read books to children and books operationalisation were obtained. © (2023), (T.C. Milli Egitim Bakanligi). All Rights Reserved.Öğe OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ETKİNLİK KİTABININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİ’NE GÖRE İNCELENMESİ(2021) Yılmaz, Arif; Akbaba, Fikrinaz Damla; Halıpınar, Fatma Merve; Oral, Selin; Ünlü, Ayşenur UlusoyEğitim-öğretim dönemi boyunca sınıf içinde uygulanabilecek etkinlikler okul öncesi eğitim programının temelini oluşturmaktadır. İyi ve etkili bir şekilde planlanmış etkinlikler hem çocukların gelişimine hem de öğretmenlerin mesleki deneyimlerine katkı sağlaması açısından çok önemlidir. Bu doğrultuda, Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından öğretmenlere rehber olması için “Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Kitabı” hazırlanmıştır. Bu araştırmada, etkinlik kitabında yer alan etkinliklerin kazanım ve göstergelerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre hangi basamakta yer aldığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması olarak gerçekleştirilmiş ve doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışma çerçevesinde kitapta yer alan 341 etkinliğin 27’si basım hataları sebebiyle değerlendirmeye alınmamış, geriye kalan 314 etkinliğin içerdiği 1234 kazanım Yenilenmiş Bloom Taksonomi’sine göre bilişsel süreçler bakımından sınıflandırılmıştır. Kazanımların sınıflandırılmasında “Kazanım Değerlendirme Formu” ve “Etkinlik Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Sonuçlara göre, kazanımların büyük çoğunluğunun bilişsel gelişim alanına yönelik olduğu, kazanımların birçoğunun 3. basamak olan uygulama basamağında yer aldığı ve analiz, değerlendirme, yaratıcılık gibi üst basamaklarda yer alan kazanım sayısının daha az olduğu, kazanımların yoğunluğun ilk üç basamakta yer aldığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde, kitaptaki kazanım ve göstergelerin üst düzey becerileri destekleyecek şekilde kullanılması ve gelişim alanlarının etkinlik türlerinde dengeli dağılması gerektiği ortaya çıkmıştır.Öğe Türkiye’de Öz Düzenleme ile İlgili Yapılan Araştırmalardaki Genel Eğilimlerin İncelenmesi(2022) Tutkun, Cansu; Filiz, Tunahan; Akbaba, Fikrinaz DamlaBu araştırmanın amacı Türkiye’de öz düzenleme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve bu alanda nasıl bir eğilim olduğunun ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamında 2000-2020 yılları arasında gerçekleştirilen ve amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 295 araştırma analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öz düzenlemeye yönelik araştırmaların 2010 yılı ve sonrasında büyük bir artış gösterdiği, örneklem büyüklüğü açısından en fazla 101-300 örneklem grubuyla, en fazla üniversite öğrencileriyle, en az ilkokul düzeyinde çalışıldığı ayrıca en fazla nicel çalışmaların, en az ise nitel çalışmaların yapıldığı saptanmıştır. Araştırmalardan elde edilen en önemli sonuçlardan biri çok fazla eğitim programlarının uygulanmadığı ve eğitimlerin sınırlı kaldığı, eğitim programlarını çoğunlukla araştırmacıların uyguladıkları, öğretmenlerin ise eğitim programlarının uygulayıcısı olarak çok fazla yer almadıkları yönündedir. Araştırmalardan elde edilen öneriler açısından da öğrencilere öz düzenleme konusunda farklı etkinlik ve bilgilendirme çalışmalarının ayrıca öğretmen, çocuk ve ailelerine yönelik öz düzenleme konusunda eğitim, seminer, konferans düzenlenmesinin önerildiği sonucuna ulaşılmıştır.