Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Argun, Ziya" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Learning trajectory of a student with learning disabilities for the concept of length: A teaching experiment
    (Elsevier Science Inc, 2021) Akdeniz, Dilsad Guven; Argun, Ziya
    This study aims to map the learning trajectory (LT) of a student with learning disabilities (LDs) regarding the unit concept in length measurement and the usage of rulers. The article draws on data from a teaching experiment with a 10-year-old student with LDs in Turkey. Data were analyzed in two stages, including microanalysis, where each successive teaching session was separately analyzed, and macroanalysis, where the teaching sessions regarding interrelated instructional goals were analyzed to construct the LT. The main findings of the study illustrate that this student with LDs eliminated her misconceptions about the unit concept and using a ruler, accomplished the determined instructional goals to a large extent, and reached a higher level of thinking with a 4-month teaching experiment designed based on her specific developmental capacity.

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim