Yazar "Arslan, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin elektronik perakendecilerden satın alımlarına ve iletişimlerine dayalı pazar bölümlendirmesi: Düşük ilgilenimli ürün kategorileri üzerine bir araştırma(Bayburt Üniversitesi, 2023) Arslan, Hatice; Kara, AdnanÇalışmadaki amaç online alışveriş yapan tüketicilerin özelliklerini belirlemektir. Online alışveriş yapan tüketicilerin satın alma kanallarını kullanımlarına ve iletişimlerine göre düşük ilgilenimli ürünler üzerinde çalışma gerçekleştirmektir. Araştırma evrenini Erzurum ilinde ikamet eden bireyler oluşturmaktadır. Örneklem kolayda örnekleme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veriler Erzurum ilinde ikamet eden 300 kişiye online anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Anketler araştırmacı tarafından mail ve telefon mesajları yoluyla katılımcılara iletilmiştir ve bunun sorucunda veri setinin analiz edilmesinde SPSS 22.0 programı kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analiz edilmesinde Faktör Analizi-Principles Components, Güvenirlik Analizi-Cronbach Alpha, Kümeleme Analizi-Two Step, Korelasyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Online mağazaların satın alma kanalları ve mobil, pc'nin medya temas noktalarına yoğunlaşarak küme analizi ile tüketiciler dört bölüme ayrılmıştır. Bu küme analizi psikografik ve demografik niteliklere göre yapılmıştır. Düşük ilgilenimli ürünlerde yapılan bu çalışma ile literatüre katkı sağlanacağı düşünülmektedir.