Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Büyüksevindik, Baki" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Sanal Manipulatifler Yardımıyla Toplama İşlemi Öğrenimi: Bir Çoklu Durum Çalışması
    (2016) Öztürk, Mesut; Akkan, Yaşar; Büyüksevindik, Baki; Kaplan, Abdullah
    Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin eğitimine teknolojinin entegrasyonunun önemli olduğu sıklıkla vurgulamaktadır. Yapılan araştırmalar sanal manipulatif kullanımının zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematik öğrenmesinde olumlu etkiler oluşturduğunu göstermektedir. Bu çalışma zihinsel yetersizliği bulunan öğrencilerin sanal manipulatifler yardımıyla toplama işlemi öğrenme sürecini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden çoklu durum çalışması yöntemi kullanılarak yürütülen çalışmaya 14 ve 17 yaşlarındaki hafif düzeyde zihinsel engelli iki öğrenci katılmıştır. Beş ders saati süresince yürütülen çalışmada görüşme, gözlem ve dokümanlar yoluyla veri toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda toplama işleminin öğrenimi, sanal manipulatifler ve bilgisayar kullanımına yönelik görüşler ve bireysel farklılıklar olmak üzere üç kategori oluşmuştur
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK LİSANS PROGRAMI 1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAMA İLİŞKİN BEKLENTİLERİ
    (2018) Aslan, Abdullah Mücahit; Koç, Hayri; Büyüksevindik, Baki
    Bu çalışmanın amacı, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans programında öğrenim gören I.sınıf öğrencilerinin program öncesi, eğitim süreci ve mezuniyet sonrasına ilişkin programdanbeklentilerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülmüştür.Araştırma deseni olarak ise olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2016-2017bahar döneminde Gazi Üniversitesi ile Necmettin Erbakan Üniversitesi PDR lisans programlarındaeğitim gören 150 birinci sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamaaracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu soruların yer aldığı anket formukullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, danışman adaylarının lisans programı öncesinde,program sürecinde ve sonrasında, profesyonel bir çalışan olabilmek için gerekli şartlarınsağlanmasını beklediklerini göstermektedir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Tevazu Ölçeği Geliştirme Çalışması
    (2019) Büyüksevindik, Baki; Işık, Şerife
    Bu çalışmada tevazu karakter gücünü ölçmeye yönelik bir ölçme aracı geliştirilmiştir. İlk olarak 167 üniversite öğrencisi üzerinde tevazuyla ilgili nitel çalışma yapılmıştır. Daha sonra nitel çalışma bulguları ve ilgili alanyazın ışığında madde havuzu oluşturulmuş, alan ve dil uzmanlarının görüş ve önerileri dikkate alınıp gerekli düzeltmelerde bulunularak pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. Tevazu Ölçeği’nin madde analizini yapabilmek ve faktör yapısını ortaya çıkarmak için 373 öğrenciden toplanan verilerle açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörlü olmasına karar verilmiş ve faktör yapısını doğrulamak için 302 öğrenciden toplanan verilerle doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin ölçüte dayalı geçerliği için “Benlik Saygısı Envanteri”, “Sosyal İstenirlik Ölçeği”, “Narsistik Kişilik Envanteri” ve “Beck Depresyon Envanteri” kullanılmıştır. Tevazu Ölçeği’nin güvenirlik çalışması için iç tutarlılık katsayısı ve test-tekrar test yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda dokuz maddeden oluşan ve 5’li likert tipi derecelendirmeye sahip Tevazu Ölçeği elde edilmiştir. Sonuçlar ilgili alan yazın çerçevesinde tartışılmıştır.

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim