Yazar "Bilen, Ömer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital Okuryazarlık Dersini Uzaktan EğitimYöntemiyle Alan Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarıı(2020) Bilen, Ömer; Kaban, AbdullatifGünümüzde yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm sürecine girdiği ve bu konuda öğrencilerine dijital okuryazarlık tecrübesi kazandırmak istediği görülmektedir. Bu dönüşümün başarıyla sonuçlanmasına katkı sağlamak amacıyla öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi ihtiyacı doğmaktadır. YÖK tarafından yapılan pilot uygulamalar, dijital okuryazarlık derslerinden edinilen tecrübelerden faydalanmak için bir fırsat olarak görülmektedir. Bu çalışmada dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bağımsız değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Bayburt Üniversitesinde2018–2019 eğitim–öğretim yılı Bahar yarıyılında dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilere uygulanan e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiş ve gerekli istatistik sonuçları elde edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının orta seviyede olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcıların cinsiyetinin, bağlı bulundukları ana bilim dalınınvedijital okuryazarlık dersi ara sınav notunun e-öğrenmeye yönelik tutuma etki ettiği belirlenmiştir. Bu sonucun yanı sıra sınıf düzeyinin ve genel ağırlıklı not ortalamasının tutuma etki etmediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda dijital okuryazarlık dersini alacak öğrencilere başka derslerin de uzaktan eğitimle verilebileceği önerisinde bulunulmuştur. Elde edilen sonuçların dijital dönüşüm süreci yaşayan üniversitelere ve dijital okuryazarlık dersi içerik planlayıcılarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Eğitimde Kullanılan Erken Uyarı Sistemleri Konusunda Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi(2021) Kaban, Abdullatif; Bilen, ÖmerVeri madenciliği ve yapay zekâ teknolojilerinin ilerlemesiyle öğrencilerin öğretim yönetim sistemleri üzerindeki hareketlerine bakarak geleceğe yönelik davranışları tahmin edilebilir hale gelmiştir. Özellikle riskli öğrencilerin önceden tespit edilerek uyarı vermesi mantığına dayanan erken uyarı sistemleri geliştirilerek uzaktan eğitim veren kurumlara bilgi sağlanmaktadır. Çalışmamızın amacı, eğitimde kullanılan erken uyarı sistemleri üzerine yapılan çalışmaların yayın özellikleri ve veri madenciliğine dayalı analiz yöntemi özellikleri açısından incelenerek mevcut durumun ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Google Akademik veri tabanından elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve elde edilen sonuçlar frekans tabloları halinde sunulmuştur. Erken Uyarı Sistemleri üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde, bu başlıktaki çalışmalara 2014 yılından sonra başlandığı ve 2018 yılında konu ile ilgili çalışma sayısının arttığı görülmüştür. Bu çalışmaların çoğunlukla ABD‘de yapıldığı, makale ve bildiri türünde olduğu ve nicel yöntemlerin tercih edildiği tespit edilmiştir. Yapılan deneysel çalışmalarda verilerin, öğrenme yönetim sisteminden alınan sistem kayıtlarından toplandığı ve verilerin çeşitli veri madenciliği teknikleri kullanılarak analiz edildiği sonucuna varılmıştır. Erken uyarı sistemleri konusunda uygulanabilirliği kanıtlanmış bir modelin henüz geliştirilememiş olması bu çalışmadan elde edilen önemli sonuçlardan biri olarak değerlendirilebilir.