Yazar "Demir, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmalat Sektöründe İnovasyon Uygulamaları: TRA1 Düzey 2 Bölgesinde Bir Araştırma (*)(2015) Kaynak, Selahattin; Demir, AhmetÖzet: İnovasyon küresel pazar koşullarında stratejik öneme sahip bir rekabet aracı- dır. Küresel rekabet işletmeleri bir yandan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünler geliştirirken diğer yandan süreç ve pazarlama faaliyetlerine yenilik kazandırmaya ça- lışmaktadır. inovasyonun işletmelerin rekabet gücü bakımından taşıdığı önemden hare- ketle bu çalışmada TRA1 düzey 2 bölgesi OSB' nde imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin inovasyon faaliyetleri ele alınmıştır. Araştırmada işletmelerin uyguladıkları inovasyon çeşitleri, inovasyon yapma nedenleri, inovasyon kaynakları belirlemeye çalı- şılmıştır. Ayrıca işletme büyüklüğüne göre inovasyon kaynaklarının farklılaşıp farklılaş- madığının ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamaları arasında farklılık olup olmadığının ortaya konması da amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda işletme büyüklüğüne inovasyon kaynakları arasında farklılık olduğu ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamalarının farklılaştığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, İnovasyon Kaynakları, TRA1Öğe İnovasyonun kavramsal çerçevesi ve türleri: TRA1 düzey 2 bölgesinde bir uygulama(Bayburt Üniversitesi, 2015) Demir, Ahmet; Kaynak, Selahattinİnovasyon, bilgi ve iletişim teknolojilerinin hayatın her alanına hükmettiği günümüzde adını çok sık duyduğumuz bir kavramdır. Küreselleşen dünya piyasalarında rekabet her geçen gün daha da artmaktadır. Artan rekabet ortamında piyasalar minimum fiyat maksimum rekabet şeklinde şekillenmiştir. Uzakdoğu'dan gelen düşük fiyatlı ürünler gelişmekte olan Türkiye gibi ekonomileri çok olumsuz etkilemiştir. Firmalara bu olumsuzluktan çıkış yolu olarak inovasyon yapma bir çözüm önerisi olarak sunulmaktadır. Bu çalışmada inovasyon konusu işlenmiş, TRA1 Düzey 2 Bölgesi OSB imalat sanayi işletmeleri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada firmaların kullandığı inovasyon çeşitleri, inovasyon yapma nedenleri gibi birtakım faktörlerin işletmelerin yenilikçilikleri üzerindeki etkileri anket yöntemiyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre işletmelerin büyük çoğunluğu genç ve yeni kurulan işletmelerdir. Katılımcı işletmelerin büyük bir kısmı gıda sektöründe faaliyet göstermektedir. İşletmeler en çok müşteri şikayetlerini değerlendiren birimlere bünyelerinde yer vermektedir. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Yenilikçilik, TRA1, Firma