Yazar "Dilek, Ahmet Naci" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bartın Üniversitesi BESYO Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ile Kişilik Özellikleri İlişkisinin Araştırılması(13.12.2016) Türkmen, Mutlu; Kural, Sercan; Dilek, Ahmet NaciBu çalışma, Bartın Üniversitesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılı güz dönemi Bartın Üniversitesindeki sosyal medya hesapları bulunan BESYO öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeyleri ve kişilik özelliklerinin incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın evrenini; 2016-2017 eğitim öğretim yılında Bartın Üniversitesi BESYO’ da öğrenim gören 1168 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise; tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 243 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘’Sosyal Medya Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Eysenck Kişilik Anketi-Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu’nun (EKA-GGK) Türkiye’de Geçerlik ve Güvenilirlik’’ çalışmaları kullanılmıştır. Sosyal Medya Tutum Ölçeği, 23 madde ve 4 faktörden (paylaşım ihtiyacı, sosyal yetkinlik, sosyal izolasyon ve öğretmenlerle ilişki) oluşmaktadır. Eysenck Kişilik Anketi-Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu ise 24 madde ve kişiliği 3 faktörden (dışadönüklük, nörötisizm ve psikotisizm) oluşmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre ise, katılımcıların neredeyse tamamı sosyal medya araçlarını kullanmaktadır ve sosyal medya hayatlarının önemli bir parçası haline gelmiş denebilir. Ayrıca katılımcıların kişilik özellikleri üzerinde sosyal medyanın rolü olduğu söylenebilir.Öğe Sporcular için Antrenör Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin Boşnakça Uyarlaması (SADDÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışma(01.06.2016) Türkmen, Mutlu; İmamoğlu, Osman; Dilek, Ahmet Naci; Elçi, GürkanBu çalışmanın amacı “Sporcular için Antrenör Davranışlarını Değerlendirme Ölçeğinin” (SADDÖ; Côté, ve diğ.,1999) Boşnakça uyarlamasının geçerlik ve güvenirliğini sınamaktır. Bu amaçla SADDÖ Boşnakça’ya çevrildikten sonra 14-36 yaş aralığında 82’i erkek (%64,5), 45’i kadın (%35,5) olmak üzere toplam 127 sporcuya uygulanmıştır. Ölçek 7 alt boyut ve 47 maddeden oluşmaktadır ve 7’li Likert derecelendirme içermektedir. Ölçeğin geçerliğini belirlemek amacı ile elde edilen verilerle önce açımlayıcı faktör analizi yapılarak faktör yüklenmelerine bakılmıştır. Ardından açımlayıcı faktör analizinde belirtilen faktörlerin modele uygunluğunu test etmek üzere veriler doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları özgün ölçek ile tutarlılık göstererek maddeler 7 boyut altında toplanmıştır. Bu 7 faktör toplam değişkenliğin % 67,89’unu açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına bakıldığında (x2/sd= 3.520, NFI= 0.90, RMSEA= 0.073, CFI= 0.96 ve IFI= 0.92, GFI= 0.92) 7 faktörlü bir modelle kabul edilebilir bir uygunluk gösterdiği ortaya konmuştur. Ölçeğin 7 boyutunun Cronbach alfa değerleri. 81 ile .92 arasında, toplam değer ise .95’dir. Bu sonuçlar, Boşnakça SADDÖ’nün iç tutarlık ve yapı geçerliği açısından ilgili araştırmalarda kullanılmaya uygun olduğunu göstermiştir.Öğe Türkiye’de Sporcu Eğitim Merkezleri ve Olimpik Hazırlık Merkezleri(27.10.2017) Türkmen, Mutlu; İmamoğlu, Osman; Dilek, Ahmet NaciBu çalışmada Türkiye’nin dünya çapında sporda başarılı olması amacıyla kurulan sporcu eğitim merkezleri ve olimpik hazırlık merkezlerin güncel durumları, hedefleri ve beklentileri tartışılacaktır. Spor eğitim merkezleri ve Olimpik merkezler Türk sporunda başarı için umut olarak görülmektedir. 36 Spor eğitim merkezi ve 21 Olimpik merkezde değişik branşlarda sporcularımızın yetiştirilmesi devam etmektedir. Sporcu Eğitim merkezlerinin bir kısmının kapanmaya doğru gittiği ve bazılarının ise olimpik merkez olabileceği görülmüştür. Spor eğitim merkezlerine zamanında olan ilginin olimpik merkezlere kaydığı düşünülmektedir. Bu nedenle olimpik merkez olabilecek sporcu eğitim merkezlerinin hemen ve diğerlerinin de desteklenerek ilerde olimpik merkeze dönüştürülmesi faydalı olacaktır. Sonuç olarak Türkiye’de spor eğitim merkezleri ve olimpik merkezlerin planlama aşamasından, işletilme aşamasına kadar çalışma usul ve esaslarını, amaçlarını kapsayan yönetmelikler çıkarılmasına rağmen bazı güncel sorunlarının varlığı söz konusudur. Türkiye sporcu eğitim merkezleri ve Olimpik Hazırlık Merkezleri ruhuna, projesine, anlayışına uygun hareket edilerek gerekli destek artırılmalı ve önlemler alınmalıdır.