Yazar "Elma, Cevat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Development of Teacher Academic Optimism Scale: The Validity and Reliability Study(2018) Ergen, Yusuf; Elma, CevatThe study aims to develop a valid and reliable academic optimism scale that can beused to determine teachers’ academic optimism levels. The study was conductedthrough a total number of 404 primary school teachers who worked in the centraldistricts of Malatya Province during 2014-2015 academic year. The content validity andface validity of the scale were determined via expert recommendations. Anexplanatory factor analysis and a confirmatory factor analysis were conducted todetermine the construct validity of the scale. After the expert opinions, 80 itemsreduced to 64 and the data was collected by the use of these 64 items. An exploratoryfactor analysis revealed 5 factors reducing 64 items in to 33 and explaining 58.56% ofthe total variation in the data. The five-factor model obtained through an explanatoryfactor analysis after removal of one item as a result of the confirmatory factor analysiswas observed to be highly consistent. Different from previous related research, theresult showed that a new dimension as “Maneger Trust” emerged as a part of“Teacher Academic Optimism Scale”. And finally this scale could be used as a valid andreliable instrument in the future studies.Öğe İlkokul Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıkları ile Mesleki Tükenmişlik Algıları Arasındaki İlişki(2019) Elma, Cevat; Ergen, Yusufİlkokul öğretmenlerinin hem okul örgütüne olan bağlılıkları hem de mesleki tükenmişlikleri okulun genel veözel amaçlarına dolayısıyla da öğrencilere doğrudan etki edebilir. Bu nedenle öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretimhayatı başlangıcı yapabilmeleri için ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ve mesleki tükenmişlik algılarınınincelenmesi; bu iki değişkenin varsa birbirleri ile ilişkisinin belirlenmesi önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı,ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile mesleki tükenmişlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.Araştırma verilerinin toplanması için Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini Baybut’ta çalışan 272 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, örgütsel bağlılığınuyum alt boyutu ile mesleki tükenmişlik arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki; özdeşleşme altboyutu ile mesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, düşük düzeyde, anlamlı bir ilişki; içselleştirme alt boyutu ilemesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İlkokul öğretmenlerininmesleki tükenmişlik algısının örgütsel bağlılık alt boyutlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; uyum ve özdeşleşmealt boyutlarındaki toplam varyansın ayrı ayrı %7’sini, içselleştirme alt boyutundaki toplam varyansın ise %14’ünüaçıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.