Yazar "Eskici, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Adaylarının Etkin Vatandaşlık Algılarının İncelenmesi(2019) Değirmenci, Yavuz; Eskici, BurakBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının günümüzde popülerliği ve önemi her geçen gün artan etkin vatandaşlık kavramına ilişkin algılarını incelemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde öğrenim gören, 82’si kız ve 56’sı erkek olmak üzere toplam 138 sınıf öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun etkin vatandaşlık kavramıyla ilgili görüş ve düşünceleri tek cümleden oluşan bir görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları etkin vatandaşlık kavramına yönelik toplam 78 farklı ve geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özelliklerine göre (n=7) farklı kategori altında toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre etkin vatandaşlık kavramıyla ilgili metaforların daha çok “sosyal sorumluluğu yüksek olarak etkili vatandaşlık” kategorisinde yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların bu kavrama yönelik en çok tercih ettiği metaforlar ise sorumluluk sahibi kişi, arı, ağaç, su, elmas, karınca, öğretmen ve tohum metaforları olmuştur.Öğe Sınıf öğretmenlerinin yeterlik inançları ile öğretmelik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki(Bayburt Üniversitesi, 2019) Eskici, Burak; Değirmenci, YavuzBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada amaca uygun olarak deneysel olmayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016 – 2017 eğitim öğretim yılında Bayburt İli Merkez İlçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise ulaşılabilir örnekleme metoduyla belirlenen ilkokullarda görevli 205 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcı öğretmenlere geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan 'Öğretmen Yeterliği Ölçeği' ve 'Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği' uygulanmıştır. Bu ölçekler ile birlikte çalışmamıza katkı sağlayacak maddelerden hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Bayburt ilinde görev yapan sınıf öğretmenleri okullarında ziyaret edilerek yapılan çalışmanın amacı hakkında bilgi verilmiş ve katılımcıların ölçekleri gönüllülük esasına göre doldurmaları sağlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, frekansların ve yüzdelerin gösterildiği ve betimsel istatistiklerin yer aldığı tablolar ile sunulmuştur. Verilerin analizi bilgisayar ortamında SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 21.0 paket programında yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile yeterlik inançları arasındaki farklılığı belirlemek amacıyla parametrik testlerden t- testi ve ANOVA, ayrıca Non-parametrik testlerden Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Ayrıca değişkenler arası ilişkiyi değerlendirmede ise yine normal dağılım değerlendirmesi yapılarak, korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ve yorumlarda, p<0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile yeterlik inançları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.