Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaba, Nagihan Köroğlu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bireysel İş Performansı Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (2021) Kaba, Nagihan Köroğlu; Öztürk, Havva
    Amaç: Bu araştırmanın amacı, “Bireysel İş Performansı Ölçeğinin” Türkçe geçerlik ve güvenirlik\rçalışmasının yapılmasıdır.\rYöntem: Bu metodolojik araştırma, Karadeniz Bölgesinde bulunan iki devlet hastanesinde\rçalışan 309 hemşire ile gerçekleştirilmiştir. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Bireysel İş\rPerformansı Ölçeği” ile toplanmıştır. Sırasıyla, ölçeğin dil ve kapsam geçerliği, yapı geçerliği,\rgüvenirlik analizleri belirlenmiştir.\rBulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalaması 28,77±6,25, mesleki deneyimi\r6,73±5,76 olup %85,4’ü (n= 264) kadın, %54’ü (n= 167) bekar ve %60,2’si (n=186) lisans\rmezunudur. Ölçeğin kapsam geçerlik indeksinin ,96 olduğu saptanmıştır. Doğrulayıcı faktör\ranalizinde, X2\r/sd= 2,55, RMSEA= ,071, GFI= ,92, CFI= ,92, NFI= ,88, IFI= ,92 ve TLI= ,90\rolarak hesaplanmış ve Cronbach alfa katsayısı ölçek toplamında ,80 bulunmuştur.\rSonuç: Araştırmada, hemşirelerin iş performans düzeylerini belirlemeye yarayan 14 maddelik\r“Bireysel İş Performansı Ölçeğinin” geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu, hemşirelerin iş\rperformans düzeylerinin doğru ve tutarlı bir şekilde ölçülebildiği belirlenmiştir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hemşirelik Öğrencilerinin Hastalar Tarafından Değerlendirilme Ölçeği'nin Türkçe Versiyonunun Geçerlik ve Güvenirliği: Metodolojik Bir Çalışma
    (2022) Önal, Betül; Kaba, Nagihan Köroğlu; Apaydın, Emine; Kurt, Yeter
    Amaç: Bu araştırmanın amacı, Hemşirelik Öğrencilerinin Hastalar Tarafından Değerlendirilme Ölçeği’nin [The Evaluation of Nursing Students by Patients Instrument (ENSPA)] Türkçe geçerlilik ve güvenirliğini yapmaktır. Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın evrenini Karadeniz Bölgesi'nde bulunan bir universite hastanesinde yatan tum hastalar oluştururken örneklemi 321 hasta oluşturmuştur. Veriler “kişisel bilgi formu” ve “ENSPA” ile toplanmıştır. Ölçekte sırasıyla dil ve kapsam geçerliği, yapı geçerliği, güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların yaş ortalaması 50,24±19,97 olup, %54,4’ü kadın, %34,2’si ilkokul mezunudur. ‘ENSPA’ ölçeğinin dil geçerliliği için çeviri-geri çeviri tekniği kullanılmıştır. Ölçek maddelerine ait kapsam geçerlik oranlarının 0,80-1,00 arasında değiştiği, kapsam geçerlik indeksinin ise 0,96 olduğu belirlenmiştir. Doğrulayıcı faktör analizinde, ?2/serbestlik derecesi=3,43, yaklaşık hataların ortalama karekökü=0,08, Uyum İyiliği İndeksi=0,90, Karşılaştırmalı Uyum İndeksi=0,93 ve Normlaştırılmış Uyum İndeksi=0,89 olarak hesaplanmıştır. Cronbach Alpha katsayısı “güven” alt boyutu için 0,91, “birey-odaklılık” alt boyutu için 0,87, “ilgili olma” alt boyutu için 0,88, “dürüstlük/doğruluk” alt boyutu için 0,75, toplam ölçek için 0,95 olarak bulunmuştur. Sonuç: Araştırmada, hastalar tarafından öğrenci hemşirelerin klinik uygulamalarını değerlendirmeye yarayan 19 maddelik “ENSPA”nın geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu, öğrenci hemşirelerin klinik uygulama performans ve becerilerini doğru ve tutarlı bir şekilde ölçülebildiği belirlenmiştir. Hastaları, hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulama değerlendirmesine dâhil etmek, bireysel, bütüncül ve hümanistik bakım ve hemşirelik eğitimi açısından önemli bir adım olacağı düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Nurses’ Perceptions of Clinical Governance Climate
    (2022) Kaba, Nagihan Köroğlu; Öztürk, Havva
    Background: Clinical governance climate is a governance approach that aims at supporting\rcommunication and interaction, minimizing errors, and continually improving and developing\rservice process in organizations.\rMethods: The study population was composed of 1845 nurses working at public, university,\rand private hospitals in Trabzon Province. The sample was composed of 315 nurses recruited\rusing a stratified sampling method. Data were collected using Information Request Form\rand Clinical Governance Climate Questionnaire.\rResults: According to the nurses, the clinical governance climate score of hospitals was\r182.62 ± 28.32 (min = 60, max = 300). In the study, it was found that the average total score\rand the sub-scale scores of the clinical governance climate of those nurses who were (1)\raged ?25 years and ?36 years; (2) were female; (3) worked in managerial positions; (4) chose\rthe clinical service where they were employed willingly; (5) were satisfied with the clinical\rservice, nursing profession, and managers; (6) cared for 11-20 patients in a shift, knew what\rclinical governance was; and (7) joined trainings/meetings about clinical governance were\rsignificantly and statistically different as compared to other nurses (P < .05).\rConclusion: Nurses regarded and assessed the clinical governance climate of the hospitals\rwhere they worked as moderate. As a result of the study, it was recommended that educations\rand trainings about clinical governance climate be provided to nurses; interventions\rthat will maximize their satisfaction be made; they be given the chance to choose the clinical\rservicers where they will work; and the number of patients be kept balanced.

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim