Yazar "Kaban, Abdullatif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Atasözü ve Deyimlerin Çoklu Ortam Materyalleriyle Somutlaştırılmasının Okul Öncesi Eğitime Etkisi(2020) Kaban, Abdullatif; Bulut, AyhanBu araştırma, okul öncesi eğitim döneminde çocuklara atasözü ve deyimleri öğretmede öğretmenlerinçoklu ortam materyallerinden yararlanmasının çocuklardaki atasözü ve deyimlerle ilgili öğrenme düzeylerini ne yönde etkileyeceğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma uygulamalı betimsel bir çalışmadır. Araştırma kapsamında nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan odak grup görüşmesi yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılının ilk yarısında Erzurum il merkezindeokul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-69 aylık yaş aralığına sahip 10 çocuğun katılımı ilegerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında veriler odak grup görüşmesiyle toplanmıştır. Odak grup görüşmesinde çocuklara atasözleri ve deyimleri anlatan çoklu ortam videoları izletilerek bir etkinlik yapılmıştır. Görüşme esnasında veri toplama aracı olarak sekizer atasözü ve deyimden oluşan soruların bulunduğu yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çocuklara etkinlik öncesinde ve sonrasında sorulan sorular ile bu atasözleri ve deyimlerden ne anladığı ölçülmüştür. Araştırma kapsamına giren atasözleri ve deyimlere ait veriler ayrı ayrı başlıklar halinde incelenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak atasözleri ve deyimlerin okul öncesi eğitim dönemindeçocuklara öğretmenler tarafından çoklu ortam materyalleri kullanılarak öğretilmesi onların atasözlerive deyimleri daha iyi anlamalarını sağladığı, öğrenmelerini kolaylaştırdığı belirlenmiştir.Öğe Dijital Okuryazarlık Dersini Uzaktan EğitimYöntemiyle Alan Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarıı(2020) Bilen, Ömer; Kaban, AbdullatifGünümüzde yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm sürecine girdiği ve bu konuda öğrencilerine dijital okuryazarlık tecrübesi kazandırmak istediği görülmektedir. Bu dönüşümün başarıyla sonuçlanmasına katkı sağlamak amacıyla öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi ihtiyacı doğmaktadır. YÖK tarafından yapılan pilot uygulamalar, dijital okuryazarlık derslerinden edinilen tecrübelerden faydalanmak için bir fırsat olarak görülmektedir. Bu çalışmada dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bağımsız değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Bayburt Üniversitesinde2018–2019 eğitim–öğretim yılı Bahar yarıyılında dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilere uygulanan e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiş ve gerekli istatistik sonuçları elde edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda dijital okuryazarlık dersini uzaktan eğitimle alan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının orta seviyede olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcıların cinsiyetinin, bağlı bulundukları ana bilim dalınınvedijital okuryazarlık dersi ara sınav notunun e-öğrenmeye yönelik tutuma etki ettiği belirlenmiştir. Bu sonucun yanı sıra sınıf düzeyinin ve genel ağırlıklı not ortalamasının tutuma etki etmediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda dijital okuryazarlık dersini alacak öğrencilere başka derslerin de uzaktan eğitimle verilebileceği önerisinde bulunulmuştur. Elde edilen sonuçların dijital dönüşüm süreci yaşayan üniversitelere ve dijital okuryazarlık dersi içerik planlayıcılarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Eğitimde Kullanılan Erken Uyarı Sistemleri Konusunda Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi(2021) Kaban, Abdullatif; Bilen, ÖmerVeri madenciliği ve yapay zekâ teknolojilerinin ilerlemesiyle öğrencilerin öğretim yönetim sistemleri üzerindeki hareketlerine bakarak geleceğe yönelik davranışları tahmin edilebilir hale gelmiştir. Özellikle riskli öğrencilerin önceden tespit edilerek uyarı vermesi mantığına dayanan erken uyarı sistemleri geliştirilerek uzaktan eğitim veren kurumlara bilgi sağlanmaktadır. Çalışmamızın amacı, eğitimde kullanılan erken uyarı sistemleri üzerine yapılan çalışmaların yayın özellikleri ve veri madenciliğine dayalı analiz yöntemi özellikleri açısından incelenerek mevcut durumun ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Google Akademik veri tabanından elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiş ve elde edilen sonuçlar frekans tabloları halinde sunulmuştur. Erken Uyarı Sistemleri üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde, bu başlıktaki çalışmalara 2014 yılından sonra başlandığı ve 2018 yılında konu ile ilgili çalışma sayısının arttığı görülmüştür. Bu çalışmaların çoğunlukla ABD‘de yapıldığı, makale ve bildiri türünde olduğu ve nicel yöntemlerin tercih edildiği tespit edilmiştir. Yapılan deneysel çalışmalarda verilerin, öğrenme yönetim sisteminden alınan sistem kayıtlarından toplandığı ve verilerin çeşitli veri madenciliği teknikleri kullanılarak analiz edildiği sonucuna varılmıştır. Erken uyarı sistemleri konusunda uygulanabilirliği kanıtlanmış bir modelin henüz geliştirilememiş olması bu çalışmadan elde edilen önemli sonuçlardan biri olarak değerlendirilebilir.Öğe Mobil Programlama Dersini Alan Öğretmen Adaylarının Mobil Programlama Öğrenimine Yönelik Görüşleri(2021) Kaban, AbdullatifBu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmen adaylarının Mobil Programlama dersindekazandıkları deneyimleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada nitel araştırmayöntemlerinden eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Çalışmaya amaçlı örnekleme yöntemi ileseçilen 15 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmaya katılan kişilerle telekonferans üzerinden yapılanmülakat yoluyla toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucundakatılımcıların mobil programlama öğrenimine yönelik genel görüşleri, bu süreçte yaşadıklarızorluklar ve bu zorlukların nedenleri ile bu dersin işlenmesine yönelik görüş ve önerileri belirlenmişve bulgular kısmında verilmiştir. Yapılan incelemede mobil programlama öğreniminin başlangıçtazor olduğunu ve normal programlamadan farklı bir mantığa sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Ayrıca mobil programlama öğrenmek için bir dönemin yetmediği, derslerde bolca örnek çözmekgerektiği belirlenmiştir. Mobil programlama dersi almadan önce normal bir programlama dili ve webtasarımı dersinin alınmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Elde edilen bu sonuçların mobilprogramlama eğitimi verecek kişilere, bu dersin içeriğini belirlemeye karar verecek kişilere ve bukonuda çalışma yapmak isteyen araştırmacılara katkı sunduğu düşünülmektedirÖğe PRE-SERVICE SCIENCE AND COMPUTER TEACHERS' VIEWS ON TEACHING PRACTICE COURSES(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2022) Bulut, Ayhan; Kaban, Abdullatif; Bilen, OmerThe Teaching Practice course taught in Education Faculties gives preservice teachers real experience before starting the profession. This study aims to examine the teaching practice courses in the undergraduate programs of education faculties by the views of pre-service science and computer teachers. 50 4th grade students, 25 from the science education department and 25 from the computer and instructional technology education department, participated in the study. Within the scope of the study, the data were collected through online interviews of approximately 30 minutes with the participants, and content analysis was made. According to the findings, pre-service teachers believe that teaching practice courses are insufficient to ensure active participation in lessons in terms of learning gains and content and that they lack a flexible structure that allows them to participate in classes at various grade levels. They also stated that the teaching practice course includes result-oriented measurement and evaluation activities. However, they underlined that the semesters and credits allocated to undergraduate teaching practice courses are insufficient. Furthermore, throughout the process, preservice teachers reported some communication and coordination issues in the teaching practice course. They suggested that every university with an education faculty should open practice schools that include all levels of compulsory education to overcome the challenges encountered during the process.Öğe Secure internet use in information technologies and software course textbooks at primary and secondary schools(Athens Institute for Education and Research, 2021) Kaban, AbdullatifDo we care about the security on the internet environment the way we do in the daily life safety of our children? In order to answer this question, this study aims to reveal what kind of education is provided at school about using secure internet. In accordance with this purpose, Information Technologies and Software Course textbooks at primary and secondary schools are examined applying document analysis method and analyzed by content analysis method. According to the findings, in the textbooks, the most frequently mentioned topics related to the use of secure internet are “protection of personal data”, “security measures that can be taken” and “digital footprint”; and the most frequently mentioned topics related to the ethic are “internet ethics” and “respect for others”. In this study on the use of secure internet, suggestions have been made about the precautions to be taken. The results are expected to provide information and resources to the researchers who work on secure internet use, educational institutions and teachers. © 2021, Athens Institute for Education and Research. All rights reserved.Öğe A study on the development of an infographic designer questionnaire and designer opinions(E D P Sciences, 2016) Yildirim, Serkan; Yildirim, Gurkan; Celik, Embiya; Kaban, AbdullatifTechnological developments and changes in how learning is understood have not only changed learning environments, but also how educational materials are developed. Infographics, one of the materials that are becoming increasingly more popular in learning environments, have nowadays become quite commonplace. Demonstrating the understanding of those who design such instructional materials is important with respect to the organisation of learning processes. In this study, we devised a questionnaire that aims to demonstrate the understanding infographic designers have of infographic design. A total of 94 students from the Department of Computer and Instructional Technologies Education of the Kazim Karabekir Faculty of Education took part in this study conducted during the fall semester of the 2013-2014 academic year. The participants were given a questionnaire consisting of 41 items that enquired about the readers' views regarding infographic design. The collected data were assessed using Principal Component Analysis. Based on the analysis results, a questionnaire form consisting of 27 items and 8 factors (Understanding of Design, Design Process, Copyrights, Introduction, Readability, Sharing, References, Development) was developed.Öğe A study on the development of an infographic reader questionnaire and reader opinions(E D P Sciences, 2016) Yildirim, Serkan; Celik, Embiya; Yildirim, Gurkan; Kaban, AbdullatifEducational materials are commonly used to assist with communication during learning. One of the ways to determine the use of educational materials and their contribution to the learning process is to ask students for their opinions. Student opinions provide useful information regarding various objectives such as making both the learning process and resources more effective, bringing about the necessary improvements and organising the teaching process. In this study, we developed a questionnaire for determining the opinions of information graphics (infographics) readers on information graphics prepared for teaching purposes. This study was conducted in the fall semester of the 2013-2014 academic year with the participation of 59 students from the Department of Computer and Instructional Technologies Education of the Kazim Karabekir Faculty of Education. The students were provided with a questionnaire consisting of 29 items that inquired their opinions on infographics. The collected data were assessed using Principal Component Analysis. Based on the analysis results, a second questionnaire consisting of 23 items and six factors (Learnability, Selection Preferences, Sharing, Basic Presentation Structure, Memorability, and Role in the Learning Process) was developed. According to the study results, the students considered infographics as highly instructive, and described that they help ensure a more lasting learning experience.Öğe Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi1(2016) Kaban, Abdullatif; Çakmak, Ebru KılıçBu araştırmada, detaylı bir alanyazın taraması ve belge incelemesi ile elde edilen veriler temel alınarak uzman görüşleri doğrultusunda Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının belirlenmesi, belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine yönelik uzaktan eğitim çalışanlarının görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel yöntemlerle başlayıp nicel yöntemlerle devam edilen keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında, uluslararası uzaktan eğitim kurumlarının belirlediği uzaktan eğitim standartları üzerinde belge incelemesi yapılmıştır. Yapılan inceleme sonrasında elde edilen 25 boyut ve 337 standart maddesi iki tur uzman görüşü alma aşaması ile değerlendirilmiştir. Sonuçta 10 boyut altında toplam 97 standart maddesi Uzaktan Eğitim Kalite Standartları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ise Uzaktan Eğitim Standartları Belirleme Envanteri ile belirlenen standartların önemine ve kullanılabilirliğine ilişkin uzaktan eğitim çalışanlarının görüşleri alınmıştır. Çalışmanın bu aşamasında 4 üniversitenin uzaktan eğitim çalışanlarından oluşan 56 katılımcı görüş bildirmiştir. Katılımcılar bu çalışma kapsamında belirlenen Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarını kullanılabilir ve önemli bulmuşlardır.Öğe Views on the Usage of Social Media Tools in School-Family Communication(Int Soc Technology Education & Science-Istes, 2021) Kaban, AbdullatifThis study, it was aimed to reveal the views of parents and teachers about the usage of social media tools in school-family communication. In this study, which was carried out with the phenomenological method, which is one of the qualitative research methods, the data were collected using a semi-structured interview form. As a result of the content analysis conducted on the data obtained, it was concluded that social media tools, especially WhatsApp, are widely used in school-family communication. It has been found that the advantages of these tools are free, fast, and easy to use, and they prevent waste of time and workload by sending mass messages. The disadvantages were determined to be used out of purpose and timeless, causing misunderstanding and violation of privacy. Participants suggested that while using these tools, they should not deviate from their purpose, some restrictions in terms of time and content should be introduced and their use should be expanded. The results obtained are expected to contribute significantly to the studies to be done to increase family participation in education and the practices to be developed in this sense.