Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaynak, Selahattin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Bilgi ve iletişim teknolojileri talebi: Bir uygulama
    (2012) Kaynak, Selahattin; Karaca, Zeynep
    Bilgi ve iletişim teknolojileri giderek artan bir şekilde günlük yaşama nüfuz etmektedir. Tüm iktisadi karar birimlerinin iktisadi davranışlarını önemli ölçüde etkileyen bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılması her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin hangi bilgi ve iletişim teknoloji araçlarını ve ne sıklıkla kullandıklarını, bu araçları tercih ve talep etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemek önem arz etmektedir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan çalışmada açımlayıcı faktör analizi, anova ve t testi analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda gelir düzeyi, eğitim seviyesi ve ailede çalışan sayısı arttıkça bilgi ve iletişim teknolojilerine olan talebin arttığı görülmüştür. Aynı zamanda genç bireylerin, şehir merkezinde yaşayanların ve erkeklerin bilgi ve iletişim teknolojilerini daha çok talep ettikleri sonucuna varılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İmalat Sektöründe İnovasyon Uygulamaları: TRA1 Düzey 2 Bölgesinde Bir Araştırma (*)
    (2015) Kaynak, Selahattin; Demir, Ahmet
    Özet: İnovasyon küresel pazar koşullarında stratejik öneme sahip bir rekabet aracı- dır. Küresel rekabet işletmeleri bir yandan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünler geliştirirken diğer yandan süreç ve pazarlama faaliyetlerine yenilik kazandırmaya ça- lışmaktadır. inovasyonun işletmelerin rekabet gücü bakımından taşıdığı önemden hare- ketle bu çalışmada TRA1 düzey 2 bölgesi OSB' nde imalat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin inovasyon faaliyetleri ele alınmıştır. Araştırmada işletmelerin uyguladıkları inovasyon çeşitleri, inovasyon yapma nedenleri, inovasyon kaynakları belirlemeye çalı- şılmıştır. Ayrıca işletme büyüklüğüne göre inovasyon kaynaklarının farklılaşıp farklılaş- madığının ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamaları arasında farklılık olup olmadığının ortaya konması da amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda işletme büyüklüğüne inovasyon kaynakları arasında farklılık olduğu ve işletmelerin sahip olduğu birimlere göre inovasyon uygulamalarının farklılaştığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İnovasyon, İnovasyon Kaynakları, TRA1
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sağlık hizmetleri talebi: Erzurum ilinde bir araştırma
    (2012) Yaylalı, Muammer; Kaynak, Selahattin; Karaca, Zeynep
    Sağlık hizmetleri sektörü gelişme potansiyeli geniş olan bir sektördür. Her bireyin sağlık hizmetleri ile karşılaşma ihtimalinin yüksek olması, sağlık hizmetlerine ayrılan kaynakların toplumsal refah için kullanılan kaynakların önemli bir bölümünü teşkil etmesi ve dışsallıkları çok yüksek olan bir sektör olması nedeniyle bu sektöre olan talebin araştırılması önem arz etmektedir. Sektörün bu önemine istinaden hazırlanan çalışmanın amacı sağlık hizmetlerinin talebinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda anket verileri kullanılarak sağlık hizmetleri talebini içeren bir logit modeli SPSS ve LIMDEP paket programları ile tahmin edilmiştir. Analiz sonucunda tüketicilerin sağlık hizmeti talep etme olasılıklarının gelir, yaş ve ailedeki birey sayısı ile doğru orantılı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ekonomik faktörler, sağlık personelinin tutum ve davranış ile hastanelerin fiziksel ortamı gibi grup değişkenlerinin ortalaması 0,05 anlamlılık düzeyinde genel ortalamadan istatistiki açıdan anlamlı derecede farklı olduğu tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sosyo - ekonomik dönüşüm sürecinde üniversitelerin rolü ve yöre halkının üniversite’den beklentileri ile ilgili bir uygulama
    (2011) Yılmaz, Mustafa Kemal; Kaynak, Selahattin
    Kuruldukları bölgede ekonomik kalkınmayı teşvik eden Üniversiteler aynı zamanda toplumun sosyo-kültürel yapısı üzerinde de çeşitli etkilerde bulunmaktadırlar. Üniversiteler, farklı kültürel özelliğe sahip olan öğrencileri ve akademik personeli bir araya getirmekte ve kültürler arasında etkileşimin yaşanmasını sağlamaktadır. Bu süreç üniversitelerin kuruldukları bölgenin sosyo-kültürel yapısında değişimlerin yaşanmasına yol açmaktadır. Üniversitelerin bu önemli rolünden hareketle bu araştırmada, yöre halkının Bayburt Üniversitesi’ne yönelik algı ve beklentilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada veriler anket yöntemi kullanılarak toplanmış ve anketler yüz yüze görüşme şeklinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; Bayburt Üniversitesi’nin şehrin ekonomik hayatına canlılık getirdiği ve yeni işyerlerinin açıldığı, Bayburt’a yapılan yeni yatırımlar için çekicilik unsuru olduğu, Üniversite’nin her geçen gün geliştiği ve şehrin yaşam kalitesini yükselttiği sonucuna varılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Tüketicinin korunmasında tüketici bilinç düzeyinin önemi: Hane halkları üzerine bir uygulama
    (2011) Kaynak, Selahattin; Akan, Yusuf
    Rekabetçi bir piyasanın oluşması ve tüketicilerin korunmasında bilginin ve yasal düzenlemelerin önemi her geçen gün artmaktadır. Bir bireye veya topluma bir hakkın tanınması kadar, o hakkın varlığının bilinmesi ve kullanılması da önemlidir. Bu çalışmanın amacı, devletin çıkarmış olduğu yasalar, firmaların tüketici merkezli üretim ve satış politikaları ve tüketici derneklerinin tüketiciyi koruma çabaları konusunda tüketicilerin bilinç düzeyini belirlemektir. Bu amaçlar doğrultusunda bir anket çalışması yapılmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Yapılan analizler tüketicilerin büyük bir kısmının devletin ve firmaların tüketici merkezli üretim ve satış politikaları ile tüketici dernek ve vakıflarının çabalarından haberdar olmakla birlikte, yeterli bir bilinç düzeyinde olmadıklarını göstermektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türk otomotiv sektöründe yoğunlaşma: Binek ve hafif ticari araçlar üzerine bir uygulama
    (2011) Kaynak, Selahattin; Ari, Yılmaz Onur
    Yoğunlaşma bir sektördeki üretim ve fiyatın az sayıda firma tarafından kontrol edilmesidir. Endüstride faaliyet gösteren firma sayısı ve büyüklüğü yoğunlaşma düzeyinin oluşmasında önemli faktörlerdir. Piyasadaki yoğunlaşma düzeyini ölçmenin en bilinen yöntemleri piyasadaki en büyük firmaların piyasa paylarının toplamından oluşan N-Firma yoğunlaşma oranı ve endüstrilerde rekabetçi olmayan davranışları belirlemede kullanılan Herfindahl-Hirschman indeksidir. Çalışmada N-Firma Yoğunlaşma Oranları (CR4 ve CR8) ve Herfindahl-Hirschman İndeksi yardımıyla Türk otomotiv sektöründeki yoğunlaşma düzeyi analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda CR4 e göre yerli binek ve yerli hafif ticari, CRg 'e göre ise yerli hafif ticari ve ithal hafif ticari araç sektöründe yüksek düzeyde yoğunlaşmanın olduğu görülmüştür. Herfindahl-Hirschman İndeksi analizi sonucunda da yerli hafif ticari ve yerli binek araç sektöründe monopolcü rekabet piyasa yapısı söz konusu iken ithal binek ve ithal hafif ticari araç sektöründe düşük yoğunlaşma oranı olduğu ve bunun neticesinde daha rekabetçi bir yapının geçerli olduğu görülmüştür.

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim