Yazar "Koçak, Lokman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The mediating role of time attitude in the relationship between self-esteem and resilience in high school students(Duzce University, Faculty of Education, 2023) Çelik, Eyüp; Süler, Melek; Söylemez, Aydın; Koçak, LokmanThe aim of this research was to investigate the mediating role of time attitudes in the relationship between self-esteem and resilience in high school students. High school students’ self-esteem, time attitude, and resilience have been researched comparatively. The research was carried out with a quantitative research design and survey method. Participants, who were selected using a convenience sampling method, were high school students. The 1,932 participants consisted of students in the following grade distribution: 793 ninth grade (248 male, 545 female); 365 tenth grade (78 male, 257 female); 350 eleventh grade (90 male, 260 female); and 434 twelfth grade (130 male, 324 female). Participants were selected from secondary education institutions in Sakarya and Kocaeli during COVID-19 from January to May 2021. Data were collected using tools such as the Two Factored Self-Esteem Scale, Adolescent Time Attitude Scale, and Ego Resilience Scale. The data was analyzed with correlation analysis and regression-based mediation analysis to investigate the relationship between self-esteem, time attitude and resilience. The SPSS 22 package program was used to analyze the data. After analyzing the data, it has been concluded that the time attitude in adolescents indeed has a mediating role in the relationship between self-esteem and resilience. The results of the research will make important contributions to the related literature. © 2023, Pharmaceutical Association of Serbia. All rights reserved.Öğe Siber Stalklama Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2023) Koçak, Lokman; Özgöl, Mustafa; Demir, MustafaBu araştırmada, Siber Stalklama Ölçeği’nin Türk kültüründeki geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, yaş aralığı 19-47 arasında değişen 162 kadın ve 103 erkek olmak üzere toplamda 265 yetişkinden oluşmaktadır. Geçerlik işlemleri kapsamında açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) kullanılmıştır. AFA sonucunda modeli %37.65 oranında açıklayan tek faktörlü bir yapı elde edilmiştir. DFA sonucunda ise modelin veri ile uyumunun iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir (X2/sd= 1.63, CFI= .95, GFI= .93, AGFI= .89, RMSEA= .06, SRMR= .05). Güvenirlik için Cronbach alfa iç tutarlık katsayıları AFA ve DFA örneklemleri için sırasıyla .81 ve .83, iki yarı test güvenirliği ise .77 ve .76 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bu bulgular, ölçeğin Türk kültüründe geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.Öğe Sınav Kaygısı ile Başa Çıkmada Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapinin Etkisi: Bir Olgu Sunumu(2023) Terzi, Elif; Koçak, LokmanBu araştırmanın amacı, sınav kaygısı ile başa çıkmada çözüm odaklı kısa süreli terapinin etkisinin incelenmesidir. Bu etkiyi incelemek amacıyla, nicel araştırma yöntemlerinden tek denekli deneysel desen kullanılmıştır. Katılımcı, yüksek düzeyde sınav kaygısı belirtileri gösteren ortaokul 8. sınıfta öğrenim görmekte olan bir öğrencidir. Veri toplama aracı olarak Westside Sınav Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır. Müdahale programı 4 oturum uygulama ve bir 1 oturum izleme olarak gerçekleştirilmiştir. Öncelikle başlangıç düzeyi verisi elde edilmiş, müdahale programının uygulanması aşamasında her hafta veri toplanmaya devam edilmiştir. Uygulama oturumları bittikten 4 hafta sonra izleme oturumu ile izleme verisi elde edilmiştir. Verilerin analizinde grafiksel analiz kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, katılımcının derecelendirme sorusuna giderek daha yüksek puanlar verdiği, sınav kaygısında ve sınav kaygısının karın ağrısı, yüzde kızarma, sınava odaklanmada zorluk yaşama gibi etkilerinde azalma olduğu ve ölçüm puanlarında da olumlu yönde değişim gerçekleştiği belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, çözüm odaklı kısa süreli terapinin sınav kaygısı ile başa çıkmada etkili bir yaklaşım olduğu söylenebilir.