Yazar "Kurtoğlu, Seval" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of Factors Affecting Consumers in UHT Milk Consumption: The Case Study of Erzurum(2018) Uzundumlu, Ahmet Semih; Birinci, Avni; Kurtoğlu, SevalThe primary purpose of this study was to determine factors influencing consumerpreferences for UHT milk consumption in Erzurum province. The primary data used inthis research was derived from Palandoken, Yakutiye and Aziziye districts of Erzurumprovince in 2010. The factor analysis was used to find out the factors affecting consumerpreferences for UHT milk and to reduce these factors. As for the segmentation ofconsumers and bringing out the profile of each segment, cluster analysis was used.According to the results, 95.00% of households consumed UHT milk. 18 factors that areaffecting the consumption of UHT milk were reduced to five main factors with factoranalysis. The factor scores which determined with factor analysis were divided into threeclusters by cluster analysis. UHT milk for consumers entering the first cluster has becauseof homogenous and packaging as well as intrinsic and extrinsic properties for advertisingand price advantage is preferred. UHT milk for consumers entering the second cluster hasease of preparation and transportation, and confidential properties are preferred byreason. On the contrary, consumers entering the third cluster prefer to UHT milk for agood diet product.Öğe Çay Üretiminde Üretici Geliri ve Verimi Artırmaya Yönelik Bir Araştırma: Artvin İli Örneği(2019) Uzundumlu, Ahmet Semih; Karayar, Simge; Kurtoğlu, Seval; Ertek, NurTürkiye’de çay üretimi Doğu Karadeniz Bölgesi'nde yer alan 5 ilde yapılmaktadır. Bu illerden Artvin Türkiye üretiminden %10’luk pay alarak 3. sırada yer almaktadır. Ancak bu ilde çay verimi diğer iller kadar yüksek değildir. Bu çalışmanın amacı Artvin ilinde çay üretiminde verim düşüklüğüne neden olan faktörlerin belirlenmesi, bunların etkilerinin azaltılması ve kaliteye yönelik gelişmelerle üründe fiyat artışları sağlayarak hanelerin ekonomik kalkınmalarına yardımcı olmaktır. Çalışmada ana kitle oranlarına dayalı basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 100 birey ile yüz-yüze görüşülmüştür. Çalışma verileri Betimleyici Faktör Analizi ve En Küçük Kareler (EKK) yöntemi ile değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre önceki yılın çay fiyatı arttıkça, bu yılın çay üretimini de arttırmaktadır. Gübre miktarı, üretim deneyimi ve arazi miktarındaki artışlar verim ve üretim artışında etkili olmuştur. Ayrıca çay üretimine yönelik destekler ve hane geliri artışları çay verimini düşürmektedir. Düşük verimli arazilerdeki çay bahçelerinde uygun bakım ve besleme yapılması hem çay verimini hem de kalitesini arttıracaktır. Verimsizleşen yaşlı çay bahçelerinin sökülerek yeni çay bahçelerinin tesis edilmesi ile hanehalkının refah seviyesi artırılabilir.