Yazar "Ozturk, Bilge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen Perspektifinden Yazma ve Yazmanın Öğrenme AmaçlıKullanımı: Ölçme Envanteri Geliştirme ve Pilot Uygulama(2015) Ozturk, Bilge; Gunel, MuratBu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi öğretmenlerinin öğrenmeyi ve düşünmeyi geliştiren bir araç olan yazmaya ve öğrenme amaçlı yazmaya dair algılarını belirlemeye yönelik bir ölçme envanterinin geliştirilmesidir. Ayrıca, geliştirilen ölçme envanteriyle öğretmenlerin yazmaya ve öğrenme amaçlı yazmaya bakış açılarının tespit edilmesi ve öğrenme amaçlı yazmanın sınıf ortamlarında kullanımının değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Nicel araştırma türlerinden betimsel araştırmanın kullanıldığı bu çalışma bir envanter geliştirme ve tarama çalışmasıdır. Çalışmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılında Erzurum ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapan toplam 131 fen bilimleri dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada geliştirilen ve veri toplama aracı olarak kullanılan envanter Likert tipi bir ankettir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, fen bilimleri dersi öğretmenlerinin yazmanın öğrenme üzerinde etkisinin olduğunu ve öğrenmeye destek sağladığını düşündüklerini ortaya koymuştur. Ayrıca bulgular öğretmenlerin, yazma sürecini kendileri yazma eylemini gerçekleştirirken öğrenme aracı olarak kullandıklarını, öğrenciler için de yazmanın aynı amaca hizmet edeceğine inandıklarını ve öğrencilerin okuryazarlık becerileri ile yazma arasında direk ilişki gördüklerini göstermiştir. Fakat, öğretmenlerin sınıf ortamlarında öğrenme amaçlı yazma etkinliklerini kullanma düzeylerinin sınırlı olduğu tespit edilmiştirÖğe Preservice elementary mathematics teachers' written views on the concept of instructional activity(Elsevier Science Bv, 2015) Ozturk, Ferhat; Isik, Ahmet; Ozturk, BilgeThe purpose of this study is to reveal the views of preservice elementary mathematics teachers on the concept of instructional activity. Of qualitative research patterns, the case study method has been employed in this study. The research group of the study is made up of a total of 12 preservice elementary mathematics teachers studying the fourth grade at the department of elementary mathematics teaching in a state university located in the Eastern Anatolian Region of Turkey during the fall semester of the 2013-2014 academic year. In the study, to get the opinions of preservice teachers on the concept of instructional activity, a written feedback form containing three open-ended questions was applied to the preservice teachers. Then, content analysis was conducted on the data obtained from the written feedback form. The study has revealed that preservice teachers have different opinions on the concept of instructional activity. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.