Yazar "Sökmen, Yavuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öz-düzenlemeli Öğrenmeye Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Sınıf Öğretmenlerinin Öz-düzenlemeli Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi(2021) Sarikaya, İsmail; Sökmen, YavuzBu çalışmanın amacı Steinbach ve Stoeger tarafından ilkokul öğretmenleri için geliştirilen Özdüzenlemeli\rÖğrenmeye Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeğini Türk alanyazınına kazandırmak ve\rsınıf öğretmenlerinin öz-düzenlemeli öğrenmeye yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre\rincelemektir. Çalışma, ölçeğin Türkçeye uyarlanması ve araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin\röz-düzenlemeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi olmak üzere iki\raşamada; iki farklı örneklemden toplanan veriler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın ilk\raşamasında ölçek uyarlama adımları izlenmiştir. Gerekli izinlerin alınmasının ardından ölçek\rmaddeleri uzman denetiminde Türkçeye çevrilmiştir. Ölçek formu Türkiye’nin doğusunda yer\ralan üç ilde görevli toplam 401 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen verilerle doğrulayıcı\rfaktör analizi (DFA) yapılmıştır. Ölçeğin 28 maddeden oluşan yedi faktörlü yapısı sınanmıştır.\rModel uyum indekslerinin kabul edilebilir ve mükemmel uyum düzeyinde değer aldığı tespit\redilmiştir (X2/sd=1.98, RMSEA=.050, CFI=.99, RFI=.98, NFI=.98, IFI=.99, NNFI=.99, SRMR=.028,\rRMR=.069, AGFI=.87, GFI=.89). Ölçeğin tamamına yönelik Cronbach alfa değeri .90; Guttman’s\rdeğeri .91 olarak hesaplanmıştır. Alt faktörler arası korelasyon değerlerinin ise .79 ile .85 arasında\rdeğer aldığı görülmüştür. Çalışmanın ikinci aşaması genel tarama modeline uygun olarak\ryürütülmüştür. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin (n=550) öz-düzenlemeli öğrenmeye\ryönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir.Öğe Prospective primary school teachers' change in attitudes and anxiety profiles during their preparation program(Duzce University, Faculty of Education, 2022) Sarikaya, İsmail; Sökmen, YavuzThe sensory characteristics of teachers and prospective teachers directly affect them and their teaching activities. It is important to examine in detail how the attitude and anxiety levels of prospective primary teachers towards the teaching profession change throughout the years they receive education. This study aimed to cross-sectionally and longitudinally examine whether the attitude and anxiety levels of prospective primary school teachers towards the teaching profession changed throughout their undergraduate education and determine the factors/experiences triggering this change in accordance with the qualitative data obtained. A cross-sectional study was carried out with the participation of 1085 prospective teachers. For the longitudinal study, quantitative and qualitative data were collected together from 57 prospective teachers over a period of four years. Attitude scale regarding teaching and occupational anxiety scale for prospective teachers were used for data collection. The results of both the cross-sectional and longitudinal studies showed that the attitude scores of the participants did not change in accordance with the grade level. However, it was determined that the anxiety scores of the participants decreased as the grade level increased. The results revealed that this change is statistically significant. The qualitative results revealed that internship practices and direct experiences had a great influence on this change. © 2022, Duzce University, Faculty of Education. All rights reserved.