Yazar "Tamas, Gamze" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf öğretmenlerinin ve velilerin destek eğitim odası uygulamasına ilişkin görüşleri(Bayburt Üniversitesi, 2019) Tamas, Gamze; Yılmaz, SevdaBu araştırmada, özel gereksinimli kaynaştırma öğrencilerinin aldığı destek eğitim hizmetlerinden biri olan destek eğitim odası uygulamasına ilişkin sınıf öğretmenleri ve veli görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Erzurum ilinde, destek eğitim odası uygulaması yapılan okullarda gerçekleştirilmiş olup, destek eğitim odasında destek eğitimi veren 25 sınıf öğretmeni ve destek eğitim odası uygulamasından yararlanan 25 öğrenci velisinin katılımıyla yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma çalışmalarında kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, veriler yüz yüze görüşmeler yolu ile toplanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin büyük bir bölümünün görev yaptıkları okulda özel olarak destek eğitim odası olmadığı, öğrencilere en fazla Matematik ve Türkçe derslerinden destek eğitim verildiği, öğretmenlerin büyük bölümünün öğretim sürecinde anlatım yöntemini kullandığı ve öğretmenlerin büyük çoğunluğunun mevzuata yeterince hâkim olmadıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin büyük oranda destek eğitim odası uygulamaları esnasında öğrencilerin ailelerinden destek aldıkları ve öğrencilerinin destek eğitim odalarında verilen eğitime yönelik olumlu tutum içinde oldukları sonucuna varılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin büyük bölümünün eğitim sürecinde rehabilitasyon merkezlerinden destek aldıkları ve özel eğitim hizmetleri ile ilgili bir eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır. Velilerin destek eğitim odalarında yürütülen eğitim öğretim sürecinde destek aldıkları kurum ve kuruluşların ağırlıklı olarak Rehberlik Araştırma Merkezi ve Milli Eğitim Bakanlığı olduğu sonucuna varılmıştır. Velilerin destek eğitim odası uygulaması esnasında yaşadıkları sorunların büyük oranda derslerin okul sonrası olmasından dolayı öğrencinin yorulması, velinin eğitim öğretim sürecine ilişkin yeterli bilgi sahibi olmaması ve öğrencinin etiketlenmesi yönünde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca velilerin ders saatlerinin artırılmasına ve uygulamaların daha profesyonel şekilde yürütülmesine ilişkin beklentilerinin bulunduğu sonucuna varılmıştır.