Yazar "Varol, Rukiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi(29.12.2017) Türkmen, Mutlu; Varol, Rukiye; Varol, SerkanBartın üniversitesi fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin spor yönelik tutumlarının belirlemede, spora ilgi duyma, sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeylerinin ne olduğunu amaçlayan bu çalışmanın evrenini, 2015-2016 eğitim sezonunda Bartın üniversitesi fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise 7 fakülteden 573 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin spora yönelik tutumlarını belirlemek için 25 maddeden oluşan 5’li likert tipli ve 3 alt boyutlu SYT Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin spora yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesinde, verdikleri yanıtların ölçek alt boyutlarına göre puan ortalamaları ile demografik değişkenler analiz edilmiştir. Araştırma sunucunda öğrencilerin “Yaş”, “Fakülte” ve “Sınıf” değişkenlerinin ölçek alt boyut puan ortalamaları ile anlamlı bir farklılığa rastlanılmadığı, “Cinsiyet” değişkeni ile ölçek alt boyut puanları arasında ise anlamlı bir farklılığa rastlanılmıştır. Öğrencilerin spora ilgi duyma düzeyleri iyi seviyedeyken, sporla yaşama ve aktif spor yapma düzeyleri ise orta seviyede olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin genel anlamda spora olana tutumları olumlu olduğu söylenebilir.Öğe İMAM HATİP ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ ARAŞTIRILMASI (BARTIN İL ÖRNEĞİ)*(30.06.2017) Türkmen, Mutlu; Varol, RukiyeBu araştırmada “betimleyici, ilişkisel tarama (survey)” modeli kullanılarak imam hatip ortaokulları ile ortaokullar karşılaştırılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim sezonunda Bartın merkezde bulunan ortaokulların 6. ve 7. Sınıflarında öğrenim gören 9550 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemi ise 4 imam hatip ortaokulu ile merkezde bulunan 3 ortaokul olmak üzere 7 ortaokul öğrencilerinden oluşmaktadır. Toplamda araştırmaya 6 ve 7. sınıf öğrencilerinden 860 katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin birinci bölümünde araştırmacı tarafından yaş ve cinsiyet ikinci bölümde ise öğrenci tutumlarının ölçülmesi için; Güllü ve Güçlü(2009) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin 29. maddesi uzman görüşü alınarak çıkarıldıktan sonra tutarlılık katsayısı olan Cronbach Alfa 0,89 olarak bulunmuştur. Yeniden Madde analizi yapılarak, madde-toplam kolerasyon yöntemiyle madde kolerasyonları 0,43 ile 0,65 arasında şekillenmiştir. Böylelikle ölçeğin geçerlik ve güvenirliği tekrardan sağlanarak uygulanmıştır. Çalışma sonucunda ortaokulların, imam hatip ortaokullarına göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları daha yüksek çıkmıştır. Ortaokulların beden eğitimi ve spor dersine cinsiyet ve sınıf değişkenine göre tutumları, imam hatip ortaokullarına göre daha yüksek çıkarak, anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Elde edilen bu sonuçlar derinlemesine tartışılıp yorumlanmıştır.