• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Bayburt
  • Fakülteler
  • İnsan ve Toplum Bilimler Fakültesi
  • Sosyoloji Bölümü
  • İTBF, SB, Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Bayburt
  • Fakülteler
  • İnsan ve Toplum Bilimler Fakültesi
  • Sosyoloji Bölümü
  • İTBF, SB, Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TEMEL SOSYOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE EĞİTİM

Date

2020

Author

Bayburt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Sosyoloji Bölümü
0000-0002-0631-5252
Yurttaş, Süleyman

Metadata

Show full item record

Abstract

Sosyoloji, temel olarak toplumu bir arada tutan unsurları, toplum-sal düzenin nasıl sağlandığını, toplumların geçirdikleri değişimleri, top-lumlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri, toplumların ilerleyen za-man içerisinde karşılaşabilecekleri durumları vb. bilimsel olarak açıkla-maya çalışır. Bu amaçlar doğrultusunda toplum ile ilgilenen sosyologlar, farklı bakış açıları nedeniyle farklı yaklaşımlara sahiptirler. Yani bütün sosyologlar genel olarak aynı amaçlara yönelik çalışmalar yapsa da fark-lı bakış açılarına, yaklaşımlara sahiptir. Sosyoloji disiplinine bakıldığın-da sosyologların temel olarak üç faklı yaklaşım içerisinde bulundukları görülmektedir. Bunlar; yapısal-işlevselcilik, çatışmacı yaklaşım ve sem-bolik etkileşimciliktir. Bu farklı yaklaşımların toplumu anlamak açısın-dan belirli noktalarda büyük kolaylıklar sağladığı görülmektedir. Bura-dan hareketle sosyolojide yer alan bu üç yaklaşımın birbirlerini tamam-ladıklarını belirtmek gerekmektedir. Diğer taraftan yaklaşımlar arasında birbirleri ile çatışan fikirlerin de bulunduğu görülmektedir. İşte bu bölüm, sosyolojide yer alan üç ana yaklaşımı ve eğitim sosyolojisi açısından önemli görülen Eleştirel Pedagojiyi ele alarak bu yaklaşımların eğitim ile ilgili görüşlerine yer vermeyi amaçlamaktadır. Bu sayede eğitim sosyolojisi içerinde yer alan konuların kuramsal temel-lerinin anlaşılması hedeflenmektedir.

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12403/2251

Collections

  • İTBF, SB, Diğer Yayınlar Koleksiyonu [5]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |
DSpace@Bayburt

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || Bayburt University || OAI-PMH ||

Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, Turkey
If you find any errors in content, please contact: kutuphane@bayburt.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Bayburt by Bayburt University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License..

DSpace@Bayburt:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.