Yazar "Şentürk, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Endülüs’te Tefsir kültürü(2012) Şentürk, MustafaEndülüs tefsir kültürünü ele almayı amaçladığımız bu makalede, bölgede oluşan tefsîr anlayışını genel hatlarıyla şu sorulara cevap arayarak ele almak istiyoruz: Endülüs’te tefsîr nasıl ve ne zaman başladı? Endülüs’te tefsîrin öncüleri kimlerdi? Endülüs’te tefsîrin kaynakları nelerdi? Bölge müfessir-leri eserlerinde daha çok hangi Tefsîr kitaplarına başvuruyorlardı? Bölgede yaygın olan tefsîr usûlü nasıldı? Çeşitli tefsîr yönelişlerinden hangilerine daha çok ilgi duyuyorlardı? Bölge tefsîrinin özellikle-ri nelerdi? Endülüs’teki tefsîr anlayışı, diğer İslâm bölgelerinden farklılık arz ediyor muydu? Arz ediyor idiyse bunlar nelerdi? Ve son olarak Endülüs, bütün yönleriyle tefsîrde bir ekol oluşturabildi mi?Öğe HÂKİMİYET: İLÂHÎ VE KUR'ÂNÎ Mİ?(2010) Elelvânî, Tâhâ C; Şentürk, MustafaMakelesinde ilâhî hâkimiyet kavramını ele alan yazar, Kur'ân'da anlatılan hâkimiyet kavramı ile çağdaş İslâmî hareketler tarafından ileri sürülen hâkimiyet kavramı arasında ayırım yapar. Ona göre çağdaş İslâmcılar, Kur'ânî hâkimiyet kavramını, bağlamı dışında alarak Kur'ân'ın yapısal bütünlüğünü, evrenselliğini ve nihâî anlamını hesaba katmadan, batılı kavramlara, hükümet ve meşrûiyete karşı olan girişimlerin etkisinde kalmışlardır. Yine yazara göre Kur'ân'ın otoritesi, beşerî bir okuma ve uygulamayla işlev kazandığı için beşerî otorite gibidir.Öğe MÛSÂ CÂRULLAH'IN EĞİTİM ÜZERİNE DÜŞÜNCELERİ: "TARÎHU'L-KUR'ÂN VE'L-MESÂHIF" ADLI ESERİ BAĞLAMINDA(2012) Şentürk, MustafaGenel olarak bireylere kendi iradeleriyle istenen davranışların kazandırılması şeklinde tanımlanan eğitim ile ekonomik ve siyâsî ilerleme veya gerileme kavramları arasında diyalektik bir ilişki söz konusudur. Başka bir deyişle eğitim, toplumların ilerlemelerinin ya da geri kalmalarının başlangıçta sebebi sonraları ise sonucudur. Bu yaklaşıma göre 18. yy.dan itibaren Osmanlı Devleti'nin şahsında İslâm medeniyetinin en önemli gerileme nedenlerinden biri olarak eğitim sisteminin bozulması, kalkınma yolundaki ilk çare olarak da eğitim sisteminin ıslahı gösterilmiştir. Küresel ölçekli çalkantıların cereyân ettiği ve İslâm medeniyetinin yenilgisini ilan ettiği bir dönemde yaşamış olan Mûsâ Cârullah böyle düşünen mütefekkirlerdendir. Cârullah'ın eğitim ile ilgili görüşlerini serdettiği eserlerinden biri de Târîhu'l-Kur'ân ve'l-Mesâhıf'tir. Makalemiz, Cârullah'ın adı geçen eserindeki eğitim üzerine görüşlerini incelemek amacını taşımaktadır