Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şentürk, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Endülüs’te Tefsir kültürü
    (2012) Şentürk, Mustafa
    Endülüs tefsir kültürünü ele almayı amaçladığımız bu makalede, bölgede oluşan tefsîr anlayışını genel hatlarıyla şu sorulara cevap arayarak ele almak istiyoruz: Endülüs’te tefsîr nasıl ve ne zaman başladı? Endülüs’te tefsîrin öncüleri kimlerdi? Endülüs’te tefsîrin kaynakları nelerdi? Bölge müfessir-leri eserlerinde daha çok hangi Tefsîr kitaplarına başvuruyorlardı? Bölgede yaygın olan tefsîr usûlü nasıldı? Çeşitli tefsîr yönelişlerinden hangilerine daha çok ilgi duyuyorlardı? Bölge tefsîrinin özellikle-ri nelerdi? Endülüs’teki tefsîr anlayışı, diğer İslâm bölgelerinden farklılık arz ediyor muydu? Arz ediyor idiyse bunlar nelerdi? Ve son olarak Endülüs, bütün yönleriyle tefsîrde bir ekol oluşturabildi mi?
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HÂKİMİYET: İLÂHÎ VE KUR'ÂNÎ Mİ?
    (2010) Elelvânî, Tâhâ C; Şentürk, Mustafa
    Makelesinde ilâhî hâkimiyet kavramını ele alan yazar, Kur'ân'da anlatılan hâkimiyet kavramı ile çağdaş İslâmî hareketler tarafından ileri sürülen hâkimiyet kavramı arasında ayırım yapar. Ona göre çağdaş İslâmcılar, Kur'ânî hâkimiyet kavramını, bağlamı dışında alarak Kur'ân'ın yapısal bütünlüğünü, evrenselliğini ve nihâî anlamını hesaba katmadan, batılı kavramlara, hükümet ve meşrûiyete karşı olan girişimlerin etkisinde kalmışlardır. Yine yazara göre Kur'ân'ın otoritesi, beşerî bir okuma ve uygulamayla işlev kazandığı için beşerî otorite gibidir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    MÛSÂ CÂRULLAH'IN EĞİTİM ÜZERİNE DÜŞÜNCELERİ: "TARÎHU'L-KUR'ÂN VE'L-MESÂHIF" ADLI ESERİ BAĞLAMINDA
    (2012) Şentürk, Mustafa
    Genel olarak bireylere kendi iradeleriyle istenen davranışların kazandırılması şeklinde tanımlanan eğitim ile ekonomik ve siyâsî ilerleme veya gerileme kavramları arasında diyalektik bir ilişki söz konusudur. Başka bir deyişle eğitim, toplumların ilerlemelerinin ya da geri kalmalarının başlangıçta sebebi sonraları ise sonucudur. Bu yaklaşıma göre 18. yy.dan itibaren Osmanlı Devleti'nin şahsında İslâm medeniyetinin en önemli gerileme nedenlerinden biri olarak eğitim sisteminin bozulması, kalkınma yolundaki ilk çare olarak da eğitim sisteminin ıslahı gösterilmiştir. Küresel ölçekli çalkantıların cereyân ettiği ve İslâm medeniyetinin yenilgisini ilan ettiği bir dönemde yaşamış olan Mûsâ Cârullah böyle düşünen mütefekkirlerdendir. Cârullah'ın eğitim ile ilgili görüşlerini serdettiği eserlerinden biri de Târîhu'l-Kur'ân ve'l-Mesâhıf'tir. Makalemiz, Cârullah'ın adı geçen eserindeki eğitim üzerine görüşlerini incelemek amacını taşımaktadır

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim