Yazar "Akdeniz, Dilşad Güven" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Amaç, Ölçüt ve Puanlama: Matematik Öğretmen Adayları Tarafından Oluşturulan Dereceli Puanlama Anahtarlarının İncelenmesi(2021) Akdeniz, Dilşad GüvenÖlçme ve değerlendirme, öğretmenler ve öğretmen adayları içintemel bir bilgi alanı olmasının yanında, etkili öğretimingerçekleştirilmesinde önemli yeterliklerden biridir. Bu bağlamda,araştırmada ilköğretim matematik öğretmen adayları tarafından birmatematik probleminin çözümünü değerlendirmeye yönelikhazırlanan dereceli puanlama anahtarlarının incelenmesiamaçlanmaktadır. Nitel desene sahip olan bu durum çalışmasınaÖlçme ve Değerlendirme dersini almış, 24 ilköğretim matematiköğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılar amaçlı örneklemeyöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Bu süreçtedikkate alınan ölçüt, öğretmen adaylarının özellikle Ölçme veDeğerlendirme dersini almış olmasıdır. E-mail internet mülakatıyoluyla toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Öğretmen adaylarına rasyonel sayılarla işlemlere yönelik birproblem sunularak, adayların verilen matematik problemininhangi öğretimsel amaçla öğrencilere sorulduğunu tespit edebilmedurumları, değerlendirme için belirledikleri ölçütler vepuanlamaları incelenmiştir. Araştırmanın temel bulguları olarak,ilköğretim matematik öğretmen adaylarının verilen bir matematikproblemini değerlendirmede, öğretim programı, öğrencilerin yaşseviyeleri, muhtemel matematiksel bilgileri ve farklılıklarını gözönünde bulundurmadıkları ve işlemsel bilgi ağırlıklıdeğerlendirme yaptıkları tespit edilmiştir. Netice olarak matematiköğretmen adayları tarafından hazırlanan dereceli puanlamaanahtarlarının öğrenmeyi matematiksel ve pedagojik olarakdeğerlendirme ve desteklemede ve öğrencilere bu noktadarehberlik etmede yeterli olmadığı söylenebilir.Öğe A Case Study of the Length Conceptions of Fifth Grade Students(2019) Akdeniz, Dilşad Güven; Argün, ZiyaThe current research, as a case study based on qualitative design, aimed to investigate theconceptions of fifth grade students with regard to the length concept. The participants were two Turkish studentsat the 5th grades determined through criterion sampling and convenience sampling which are among purposefulsampling strategies. The data were collected through semi-structured interviews, and analysed via contentanalysis method. The concept of length was considered within the framework of the characteristics of themeasurement concept. The findings suggest that the students had sufficient understanding in the context of directcomparison, indirect comparison, transitivity, appropriateness of unit and equal units. However, students hadsome difficulties in recognition of different attributes of length, unit concept, ruler and one dimensionalcharacteristic of length concept.Öğe Okul Öncesi (5 Yaş) Çocukların Uzunluk Niteliğini Tanıma Becerisine Dair Bir Durum Çalışması(2022) Akdeniz, Dilşad GüvenAraştırmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların uzunluk niteliğini tanıma becerisinin incelenmesidir. Bu amaçla 5 yaşında bir kız çocuğu olan Merve ile yarı yapılandırılmış klinik görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Uzunluk niteliğini tanıma becerisi bağlamında, Merve’nin uzunluğun farklı temsillerine dair kavrayışları, bu temsilleri nesneler üzerinde tanıma, gösterme, tespit etme ve bu temsillere göre nesneleri karşılaştırma becerisi araştırılmıştır. Uzunluk niteliğine ait farklı temsiller-okul öncesi öğretim programı tarafından da ele alınan uzun-kısa, geniş-dar, kalın-ince, yüksek-alçak, derin-sığ kavramlarıdır. Çalışma nitel desene sahip bir durum çalışmasıdır. İki oturumda tamamlanan klinik görüşmeler yoluyla, ses ve video kaydı ile toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, Merve’nin uzun-kısa ve yükseklik temsillerini tanıyabildiği, bu temsillerle doğru karşılaştırmalar yapabildiği ve ilgili terimleri uygun kullandığı söylenebilir. Ancak kalın-ince, geniş-dar, derin-sığ kavramlarını tanıma becerisinin daha çok sezgisel gerçeklere dayandığı ve henüz olgunlaşmamış olduğu gözlemlenmiştir.Öğe Pre-service Mathematics Teachers' Professional SelfEsteem and Beliefs about the Nature of Mathematics(2021) Akdeniz, Dilşad Güven; Gürefe, NejlaThis study aims to examine the professional self-esteem of pre-service primary school mathematics teachers in the context of their beliefs about the nature of mathematics. The study has a quantitative design and 220 pre-service mathematics teachers voluntarily participated in the study. In the data analysis of this study based on a quantitative research design, independent samples t-test, one-way ANOVA and multiple regression analyzes were performed and the Pearson correlation coefficient was determined. According to the findings of the study, professional self-esteem and belief about the mathematics' nature are not affected by gender and grade level. In addition, professional self-esteem of the pre-service teachers who believe that mathematics is a branch of science open to exploration, knowledge generation, and related to other sciences and daily life, may be said to be higherpositive than the professional self-esteem of the pre-service mathematics teachers who perceive mathematics as a set of unrelated concepts and formulas or believe that mathematics is a deductive and precise body of knowledge.Öğe Sınıf Öğretmenlerinin Uzunluk Ölçmeye İlişkin Alan Bilgilerinin Durumsal Yaklaşım Temelli Bir Mesleki Gelişim Çalışması Bağlamında İncelenmesi(2023) Karadağ, Şerife Koza Çiftçi; Akdeniz, Dilşad Güven; At, EmineBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin uzunluk ölçmeye yönelik birim kavramı, birimin uygunluğu ve eş birim kullanımına ilişkin alan bilgilerini bir mesleki gelişim çalışması kapsamında incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseniyle tasarlanan çalışmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen üç sınıf öğretmeninden oluşmuştur. Çalışmanın verileri üç aşamalı mesleki gelişim çalışması kapsamında toplanmıştır. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Veriler uzunluk ölçme sürecine ilişkin alanyazın esas alınarak analiz edilmiştir. Bulgular, sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim çalışması öncesi uzunluk ölçme süreci ve birime yönelik anlamaları ve alan bilgilerinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Ancak mesleki gelişim çalışması boyunca öğretmenlerin ölçme ve birime yönelik bilgilerinde olumlu yönde bir değişikliğin meydana geldiği görülmüştür. Bu bağlamda, mesleki gelişim çalışmalarının öğretmenlerin alan ve pedagojik alan bilgilerinin oluşumunda önemli bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.Öğe Zero in arithmetic operations: A comparison of students with and without learning disabilities(Duzce University, Faculty of Education, 2022) Akdeniz, Dilşad Güven; Topbaş, Esra Selcen Yakıcı; Argün, ZiyaThe aim in the current study is to examine the conceptualizations of zero in arithmetic operations among students with learning disabilities (LD) and no learning disabilities (N-LD). The similarities and differences in the understandings of students with LD and N-LD of zero in arithmetical operations will be discussed. The study is a multiple case study with a qualitative research design. Six students, 3 students with LD and 3 with N-LD aged between 10 and 12 years participated in the study. The data were collected through clinical interviews. The data were analyzed by content analysis. Students‘ limited understanding of zero and operations affects their interpretation of arithmetic operations with zero. The conceptualizations of students with LD and N-LD regarding specifically division by zero show similarities with the exception of their use of the knowledge about operations. It has been observed that LD students have developed a different algorithm when it comes to addition and multiplication with zero. Through this study examining the differences in the understandings of students with LD and N-LD on a specific concept in terms of underlying conceptions, it is thought to provide an insight in terms of discovering LD and a more detailed recognition of these students' mathematics. © 2022, Duzce University, Faculty of Education. All rights reserved.