Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Apak, Omer Ceyhun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The effect of local food consumption of domestic tourists on sustainable tourism
    (Elsevier Sci Ltd, 2023) Apak, Omer Ceyhun; Guerbuez, Ahmet
    This research aims to determine the effect of local food consumption of domestic tourists on sustainable tourism. In addition, the study also aims to: reveal the impact of local foods on economic, socio-cultural, and environ-mental sustainability. In this context, data were collected from 394 domestic tourists visiting the provinces of the Eastern Black Sea region (Artvin, Bayburt, Gumushane, Trabzon and Rize). This research was designed in accordance with the correlational research method, one of the quantitative research designs. The research data were tested using structural equation modeling, which is commonly used in the social and behavioral sciences. As a result, it was found that local food has a statistically significant and positive effect on sustainable tourism. In addition, local food was found to have a positive effect on the subscales (economic, socio-cultural and envi-ronmental) of sustainable tourism.

| Bayburt Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Bayburt, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim