Yazar "Ergen, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Development of Teacher Academic Optimism Scale: The Validity and Reliability Study(2018) Ergen, Yusuf; Elma, CevatThe study aims to develop a valid and reliable academic optimism scale that can beused to determine teachers’ academic optimism levels. The study was conductedthrough a total number of 404 primary school teachers who worked in the centraldistricts of Malatya Province during 2014-2015 academic year. The content validity andface validity of the scale were determined via expert recommendations. Anexplanatory factor analysis and a confirmatory factor analysis were conducted todetermine the construct validity of the scale. After the expert opinions, 80 itemsreduced to 64 and the data was collected by the use of these 64 items. An exploratoryfactor analysis revealed 5 factors reducing 64 items in to 33 and explaining 58.56% ofthe total variation in the data. The five-factor model obtained through an explanatoryfactor analysis after removal of one item as a result of the confirmatory factor analysiswas observed to be highly consistent. Different from previous related research, theresult showed that a new dimension as “Maneger Trust” emerged as a part of“Teacher Academic Optimism Scale”. And finally this scale could be used as a valid andreliable instrument in the future studies.Öğe İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ İLE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ(2019) Ergen, Yusuf; Batmaz, OnurOkuduğunu anlama, bireyin sadece eğitim-öğretimhayatında değil yaşamının her alanında önemli birkavram olarak yer almaktadır. Bu araştırma, ilkokuldördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunuanlama stratejilerini kullanma düzeyleri ile okuduğunuanlama başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemekamacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı buaraştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılındaBayburt ilinde bulunan 44 ilkokulda okuyan 938dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanınörneklemini ise küme örnekleme yöntemlerinden oranlıküme örnekleme yöntemine göre seçilen ve okuduğunuanlama başarı testi hazırlama çalışmalarına dahiledilmeyen toplam 503 dördüncü sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacıtarafından hazırlanan “Okuduğunu Anlama Başarı Testi”ve Susar Kırmızı (2006) tarafından geliştirilen“Okuduğunu Anlama Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır.Elde edilen veriler SPSS.17 programı ile çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerinokuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeylerinin“bazen” düzeyinde ve okuduğunu anlama başarıdüzeylerinin “orta” düzeyde olduğunu göstermiştir.Bununla birlikte ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerininokuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeyleri ileokuduğunu anlama başarı düzeyleri arasında pozitifyönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğusonucuna ulaşılmıştır.Öğe İlkokul Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıkları ile Mesleki Tükenmişlik Algıları Arasındaki İlişki(2019) Elma, Cevat; Ergen, Yusufİlkokul öğretmenlerinin hem okul örgütüne olan bağlılıkları hem de mesleki tükenmişlikleri okulun genel veözel amaçlarına dolayısıyla da öğrencilere doğrudan etki edebilir. Bu nedenle öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretimhayatı başlangıcı yapabilmeleri için ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ve mesleki tükenmişlik algılarınınincelenmesi; bu iki değişkenin varsa birbirleri ile ilişkisinin belirlenmesi önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı,ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile mesleki tükenmişlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.Araştırma verilerinin toplanması için Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini Baybut’ta çalışan 272 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, örgütsel bağlılığınuyum alt boyutu ile mesleki tükenmişlik arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki; özdeşleşme altboyutu ile mesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, düşük düzeyde, anlamlı bir ilişki; içselleştirme alt boyutu ilemesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İlkokul öğretmenlerininmesleki tükenmişlik algısının örgütsel bağlılık alt boyutlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; uyum ve özdeşleşmealt boyutlarındaki toplam varyansın ayrı ayrı %7’sini, içselleştirme alt boyutundaki toplam varyansın ise %14’ünüaçıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe The Investigation of Instructional Leadership Attitudes of Primary School Headmasters in Terms of Teacher Perception(2013) Ergen, YusufThe purpose of this research is to determine levels of acting sub-dimensions and general extent of instructional leadership attitudes of primary school headmasters to perceptions of teachers. The sample of research was consisted of totally 410 primary school teachers who were in the townships of Manisa province such as Center township, Akhisar, Kırkağaç and Gördes. The sample was chosen randomly in the Manisa. The research’s data was analyzed by means of SSPS.15. The simple statistical methods such as arithmetic average and standard deviation was used in study.According to the research, primary school headmasters act “mission definition of school attitudes”, “training programmed and instruction direction attitudes”, “learning climate development attitudes” and “general instructional leadership attitudes” in “generally” levelÖğe Zihinsel İmaj Oluşturmaya Dayalı Öğretimin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi(2020) Ergen, Yusuf; Boyraz, Celal; Batmaz, Onur; Kansu, Ceren ÇevikBu çalışmanın amacı, zihinsel imaj oluşturmaya dayalı öğretimin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunuanlama becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test karşılaştırmagruplu yarı deneysel model temel alınarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılı güzdöneminde Bayburt ili merkezindeki sosyo-ekonomik düzeyi orta seviyede olan devlet ilkokullarının üçüncü sınıflarındaöğrenim gören öğrencilerden seçilen, deney ve karşılaştırma grubu şeklinde atanan toplam 37 öğrencidenoluşmaktadır. Bu araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgilendirici ve öyküleyici metinlerdenoluşan iki adet okuduğunu anlama testi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada, zihinsel imaj oluşturmaya dayalı öğretimalan ve almayan ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin hem öyküleyici hem de bilgilendirici metin son test puanları arasındaanlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.