Yazar "Oktay, Emre" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Drama Yöntemİyle Toplama İşlemi: İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar(2016) Öztürk, Mesut; Akkan, Yaşar; Kaplan, Abdullah; Oktay, EmreBu çalışmada; ilkokul birinci sınıf düzeyinde yapılan toplama işlemi ile ilgili bazı kavramların öğretiminde drama yöntemi kullanılmış ve bu öğretim süresince öğrencilerden elde edilen veriler ayrıntılı bir şekilde sunulmuştur. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma Şanlıurfa ilinde öğrenim gören 27 ilkokul birinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrenciler ölçüt örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Çalışmanın verileri gözlem ve yarı-yapılandırılmış mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin tüm dramalara katılmakta oldukça istekli oldukları görülmüş, ancak izleyici konumunda kalan öğrencilerde sıkılma ve disiplin sorunları oluşmuştur. Özellikle dramaların başlangıcında öğrencilerde bir hareketlilik, materyalle oynama isteği, heyecana bağlı disiplinsiz davranışlar meydana gelmiştir. Ancak kullanılan materyaller öğrencilerin ilgilerini çekmiş, derse güdülenmelerini ve duygularını daha rahat ifade etmelerini sağlamış ve onları derse katılmaya istekli hale getirmiştir. Dramaların sayıları arttıkça öğrencilerin çoğu, toplama işlemlerini yaparken sadece ritmik sayma stratejisinden yararlanmamış; toplama işleminin bir araya getirme anlamına uygun olarak farklı stratejilerle toplama işlemlerini gerçekleştirmişlerdir.