Yazar "TATLISU, Bülent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR LİSANS ÖĞRENCİLERİNE GÖRE“SPORDA HOŞGÖRÜ” KAVRAMI (BAYBURT ÜNİVERSİTESİÖRNEĞİ)(Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2020) TATLISU, Bülent; Bayraktar, GökhanÖZ Bu çalışmanın amacı, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Bayburt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda spor eğitimi alan lisans öğrencilerin “sporda hoşgörü” kavramı algılarını belirlemektir. Araştırmaya 56 kadın ve 106 erkek olmak üzere toplam 162 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Bu araştırmada Miles-Huberman modeli kullanıldı. Öğrencilerden açık uçlu bir soru ile sporda hoşgörü kavramını yazılı olarak tanımlamaları istendi. Kadın öğrencilerin 21, erkek öğrencilerin 20 ve tüm öğrencilerin 24 farklı metafor olarak algıladıkları sporda hoşgörüyü kadın öğrencilerin 51,79’u saygılı olmak, 23,21’i centilmen olmak (fair-play davranışı), 17,86’sı anlayışlı olmak, 17,86’sı sevgi dolu olmak, 14,29’u ahlaklı olmak ve 10,71’i sinirli olmamak şeklinde algılarken erkek öğrencilerin 51,38’i centilmen olmak (fair-play davranış) ve yine 51,38 oranında saygılı olmak, 17,43’ü sevgi dolu olmak, 11,93’ü anlayışlı olmak ve 10,09’u iyi niyetli olmak şeklinde algıladığı görülmektedir. Tüm öğrenci cevapları incelendiğinde, hoşgörü 51,52’lik oranla saygılı olmak ve 41,82’lik oranla centilmen olmak (fair-play davranışı) şeklinde algılanmaktadır. Yapılan araştırmada lisans spor eğitimi alan erkek, kadın ve genel olarak tüm öğrencilerin hoşgörüyü, öncelikli olarak saygılı ve centilmen olmak (fair-play davranış) kavramları ile ifade ettikleri sonucuna ulaşıldı.Öğe Elit Sporcularda kuvvet, sürat,esneklik,çeviklik ve anaerobik güç ilişkisi(2019) TATLISU, Bülent; AĞIRBAŞ, ÖZTÜRK; karakurt, sercan.Öğe SPOR YAPMANIN ENGELLİ BİREYLERDEKİÖZSAYGIYA ETKİSİNİN İNCELENMESİ(2014) TATLISU, Bülent; Tozoğlu, Erdoğan; Bayraktar, Gökhan; Aka, Serkan TevabilEngelli bireylerin öz saygısının düşük veya yüksek olmasının toplum içinde diğer bireylere karşı tutumunu ve yaşam sürecindeki zorluklarla mücadele etmesini aynı paralellikte etkileyeceği düşünülmektedir. Bu durumda, engelli bireylerin öz saygısını artırmada etkili olan unsurların belirlenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı, engelli bireylerde spor ve farklı değişkenlerin özsaygı düzeyine etkisini incelemektir. Araştırmaya Türkiye’de farklı illerde ikamet eden 13-18 yaş arası 136 kadın ve 235 erkek olmak üzere toplam 371 engelli birey katılmıştır. Veri toplamak amacı ile Kuzgun (2005) tarafından geliştirilen ”Öz Saygı Ölçeği” kullanılmıştır [1]. Verilerin analizinde t testi varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Grupların görüşleri arasındaki fark P 0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınarak yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre cinsiyet ile öz saygı ortalamaları arasında farlılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Buna karşın spor yapma durumu, spor türü, haftalık spor yapma süresi, engel türü, yaş ve öğrenim durumu açısından incelendiğinde, öz saygı ortalamaları arasında anlamlı farlılık olduğu bulunmuştur. Spor yapan engelli bireylerin öz saygısının spor yapmayan bireylerden yüksek olduğu ve haftalık spor yapma süresi arttıkça öz saygınında aynı paralellikte arttığı gözlenmiştir. Öneri olarak toplumla sürekli etkileşim içinde aktif ve pasif olarak bulunan engelli bireylerin daha etkin olabilmeleri ve özsaygılarının yüksek olması için spor yapmaya teşvik edilerek, öz saygısını artırmada etkili olabilecek unsurların belirlenmesinin önemi üzerinde çalışmalar yapılmalıdır.